I need you by me side right now...


SJUUUUUUUUUUUUUUUK!!!! :(
Va hos läkaren i onsdags för att kolla upp halsen som hade svullnat upp rejält vid halsmandlarna å har så himla svårt å svälja, t.o.m. vatten går knappt ner pga. att jag inte kan svälja + att jag hade fått hög feber under natten.
Tog lite halsprover å stick i fingret 2 ggr.
Som tur va hade jag inte halsfluss som mamma trodde, eftesom jag inte hade fått dessa prickar i halsen som man i så fall skulle ha, men däremot va min sänka skyhög (över 120, å man ska ha 108), så någonting konstigt har jag i mig. De ville därför även kolla om jag hade körtelfeber...
När proverna va klara så kunde de inte riktigt konstatera vad jag har för infektioner, det kunde vara en påbörjan av körtelfeber men även någonting annat konstigt... Kul att inte ens läkarna visste vad de e för fel...
Fick pencilin utskriven 3ggr/dag i 12 dagar å blev tvungen att stanna hemma hela denna vecka pga. att vara på säkra sidan. Dvs. jag skulle missa det praktiska provet på torsdagen samt mitt teoretiska prov på fredag :(
Hatar verkligen att vara sjuk...
Man kan tycka att de e skönt å vara hemma från skolan men har man 2 stora prov dagarna efter varandra så vill man verkligen inte vara sjuk... man missar så himla mycket när man pluggar på högskolan... Orkar verkligen inte... :'(
Det va bara å åka hem å lägga sig i sängen å vila... Somnade på en gång, helt kallsvettig å verkligen skit ont i halsen.. Vaknade av att farfar ringde å väckte mig/påminde mig om att de va lunch kl.13. Begav mig dit men fick tyvärr inte i mig speciellt mkt, en (max 2) matskedar potatis mos å en pytte pytte liten kött bit...
Sen va de bara å hem å lägga sig igen, somna utan nga som helst problem. väcktes av att pappa kom upp å la handen på min panna. Han sa att jag skulle ta en tablett å sedan lägga mig igen.
Sov seriöst hela dagen å mådde inte bättre senare på kvällen heller...
Fick knappt i mig en tallrik filmjölk...
Somnade runt 21, kallsvettades som aldrig förr, å kändes seriöst som om jag badade i svett... så obehagligt å äckligt va de :(
USCH HATAR ATT VARA SJUUUUUUK!!!!! :'(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0