Ibland önskar jag att jag var en snilleblixt som har hur lätt som helst för sig att lära sig olika saker samt komma ihåg sakerna. I det här fallet syfta jag på att jag vill kunna mer engelska än vad jag kan... Hatar de !


Tjoo hej, sitter nu och försöker skriva min historia inlämningsuppgift om
"Kalla Kriget" & "68 - rörelsen",men som vanligt går det inte så jätte bra.
Kommer lixom inte in i skrivandet, och känner ångesten komma krypande.
Jag borde ha börjat med den här uppgiften redan när vi fick den (innan påsklovet)
men ni som känner mig vet att jag jämt skjuter upp allting
till sista sekund vilket självklart bidrartill den här lilla paniken som jag alltid får när det närmar sig deadline.
Jag MÅSTE förbättra mig, för jag klarar det här inte annars.
Speciellt inte när/om jag ska börja plugga på högskolan, då gäller det att ha diceplin!!!!

Jag kan även nämna att dagens nationella prov i engelska gick SKIIIIIT DÅLIGT,
tanke på att man hörde inte alls va dom sa på bandet (hörförståelse),
de som vet hur min klass är kan även förstå när jag säger att
de har väldigt svårt å vara tysta, speciellt när de inte riktigt förstår eller fattar någonting,
och idag under provet hände det ett antal gånger att de inte kunde vara tysta.
Kul lixom när det är hörförståelse oxå -.-'
Jag älskar verkligen min klass, de gör jag, men när det kommer till sådana här
saker så gillar jag dem lite mindre eftersom det stör
inte bara dom själva utan alla i klassrummet.
Samtidigt så hatar jag engelska i sig, eftersom jag har så jävla svårt
med det och har haft det sen jag började skolan i ettan :(
Då blir det extra jobbigt när alla pratar !
Vi hade även läsförståelse, vilket gick lite bättre än hör men jag känner
på mig att det inte gick så pass bra som jag hade önskat.
Men vi får se, det är ingenting som jag kan göra nu i efterhand
mer än att hoppas på det bästa!

Nä men nu kan jag inte sitta och blogga längre när uppgiften ska vara inne imorgon.
Jag skriver senare igen, om det inte är så att jag pluggar något annat istället.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0