11.11.11


Idag är det den 11.11.11 å jag fattar ärligt inte vad de e som e så speciellt med denna dag? :S
Jag kanske e helt störd, dum i huvudet å massa sånt men jag förstår ärligt inte...
Tror faktiskt att det är fler som känner å tänker samma sak ute i samhället.
Det enda man ser på fb e just detta datum, men man har aldrig fått ngn förklaring till varför det verkar vara ett speciellt datum/dag, hmm...
Någon som skulle kunna förklara till den trögtänkta Zandra? xD
Känns lite som om det är ngt som händer, eller har hänt, men vette fan ! -.-'

Men strunt samma, idag var det jävligt segt att kliva upp ur sängen.
För det första var jag väldigt trött,
För det andra frös jag som fan å har inte gjort på länge,
För det tredje e det alltid jobbigt å kliva upp kvart i 6 när alarmet ringer,
å för det fjärde så trivs jag betydligt bättre i min varma säng än på en tågresa upp till skolan.
Klart det hade varit betydligt bättre med att vara/ligga i Antons varma famn men lite svårt just nu :(
Palpationslektionen/lektionerna (3x45min) gick helt okej, men väldigt svårt å känna minsta lilla ben i handen :o
Mycket svårare än vad man kan föreställa sig, tror ni mig inet e de bara å försöka själva, hehe.
SLutade dock 11.15, så det var väldigt skönt.
Blev hämtade av pappa i Östertälje för att jag sedan skulle skjutsa honom till Syd för att sedan ta bilen hem.
IDAG HADE JAG BESTÄMT MIG FÖR ATT PLUGGA HELA DAGEN NÄR JAG VÄL KOM HEM.... men icke sa nicke...
När jag kom hem märkte jag att mamma inte mådde så jätte bra, så det blev att jag tog hand om henne en stund å masserade hennes smärta i ryggen/skuldran.
Åkte sedan å hämtade brorsan när han slutade skolan å åkte till Ica Maxi för att handla.
När vi väl kom hem kl.15.45 någonting var det bara att börja med farsdags maten (skulle fira den i förskott).
Jag gjorde; mozzarella, tomat & kalkon spett (på tandpetare) som förrätt lite sådär lätt, färsk pasta med fläskfilé gryta + sallad till varmrätt, med en varsin drink till maten.
Emil gjorde sedan en sorts äppelpaj till efterrätt som han hade gjort i skolan.
Mycket lyckat å mamma blev själv förvånad trots att hon var med på hela grejen, dock tror jag att pappa blev mest förvånad för direkt när han hade kommit in i hallen var det bara för honom att gå in i vardagsrummet/tvrummet för att sitta där tills vi var klara ^^
Allting var väldigt uppskattat av hela familjen å maten blev väldigt god faktiskt.
Efterrätten blir det till idol om ca 30 min + popcorn å lite dricka :D
Ser fram emot de !
Just nu sitter jag å pluggar lite, äntligen har jag fått upp böckerna å faktiskt lärt mig någonting, haha xD
Ska fortsätta plugga fram til idol, för då blir det inte så jätte mkt, kanske under pauserna men inte så jätte säkert, ni vet ju hu jag e när det gäller sånt, haha!

Men hare bra nu, så hörs vi kanske senare.
See you later!
puss puss <3

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

11.11.11 det speciella är att det bara är 11 i datumet och det inte kommer att ske igen på 100 år det blir så igen och nästa år är det 12 men dä 11 blir bara ettor, hoppas att du förstår hur jag menar. Vilket att detta datum 11.11.11 klockan 11.11 vigdes 11 par i tex större kyrkor i bland annat göteborg Kram

2011-11-12 @ 22:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0