Take my heart, it´s yours to keep


Igår var en väldigt lång dag för vissa av oss naprapater, men jag tror ändå att jag fick längst dag i slutändan ändå...
Blev tvungen att gå upp kl.05.45 för att gå hemifrån 06.50 för att slippa stressa till tåget som gick 11 över.
Befann mig i skolan 8.40 med de flesta klasskamraterna.
Snacka om att de e rätt jobbigt å åka i 1,5 tim för att komma till skolan...
Men men de e bara å börja vänja sig !
Hade fysiologi hela förmiddagen till 11.45 då vi slutade för dagen.
Eller ah alla förutom 12 stycken.
Vi som inte slutade blev tvungna att ha klinisk naprapati, d.v.s. att vi skulle hänga med faddrarna som går i 4:e klass till skolans egna klinik. Där vi skulle vara med å se hur de jobbade å tog hand om patienterna.
Det var mycket intressnt å man märkte att faddrarna hade jävligt mkt kunskaper, som vi även skulle ha efter våran utbildning!
Under tiden de behandlade å tog hand om sina patienter hade jag hur mkt tankar som helst i huvudet...
Sjukt att allting de gjorde skulle jag själv lära mig under året, SJUUUUUUUKT!!
Man kände sig väldigt inspirerad av de äldre, å blev ännu mer taggad av att bli naprapat!
Det som tar emot lite e just å lära sig allting detta, svårt å förstå hur mkt det verkligen e om man inte e så jätte insatt i just detta yrke å i denna utbildning.
Riktigt kul va det!
Men hade kanske lite mer förväntningar när det gäller ytan å allting runt omkring, men det va bara en pytte liten del av allting, så de kan man lätt glömma !
Slutade på kliniken vid 19 tiden å kom inte hem förrän 21.15 någonting.
RIKTIGT LÅNG DAG!!!!
Åt lite direkt när jag kom hem, pluggade lite, messade lite med en ifrån klassen å gick å la mig relativt tidigt.
Skit trött verkligen!!
Somnade väldigt snabbt !

Idag var jag riktigt trött när alarmet ringde, tror att det har med att jag inte fick så jätte mkt sömn de senaste 2 dagarna, eller ngt sånt.
Tog mig till skolan å hade fysiologi hela förmiddagen.
Vi började med någonting nytt, som vi även skulle kunna till tentan nästa fredag... -.-'
Histologi... vad e de för ngt? :S
Hmm...
Aha de kmr jag väl lära mig inom denna vecka :)
När vi väl slutade 11.45 satt jag å Mathias kvar å pluggade.
Kändes lite som om vi båda låg på samma nivå när det gällde kunskaperna till skillnad från de andra som verkade kunna princip allting redan... -.-'
Men men tycker iaf att vi pluggade på bra, å kom jätte bra överens samt att vi kunde dela med oss om våra egna kunskaper :)
Kmr gå väldigt bra å plugga tsm tror jag, tanke på att vi förstår varandra så pass bra redan!
Satt kvar i skolan tills klockan hann bli 15.15 någonting - bra jobbat !!
Åkte till Södertälje för att ta sällskap med mamma hem.
Har bara tagit det lugnt sen jag kom hem, gjort lite renskrivning, skrivit ut ännu mer plugghjälp från mailen som nga av mina klasskompisar har varit så himla snälla å delat med sig!
Gjort lite teoritester (gick väldigt bra!) å som sagt bara tagit de lugnt.
Blir nog snart å lägga sig, väldigt trött.
Funderar även på å ringa Anton, intesnackat med honom på evigheter :'(
Saknaden till honom e obeskrivligt stor!!!!

När men nu blir de att bara slappa lite, inte göra någonting ansträngade överhuvudtaget.
Vi hörs mer imorgon, om de inte e så att jag slänger in ett litet inlägg lite senare precis innan jag sa slagga.
Puss å kram så länge, så får vi se om vi hörs mer idag eller inte!
Love you all!!
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0