Sometime it happends


Onsdags:  Allmänt tråkig skoldag. Teorilektion hela förmiddagen å hela eftermiddagen kl.12.15-16.00 skulle min klinikgrupp hänga med våra faddrar, dom som går 3:e året när dom tog i emot patienter. Visst det va intressant å lärorikt, men det hade ärligt räckt med 2 tim, å inte 4...
Åkte hem å tog det lugnt (plugga lite). Inge mer intressant som hände.

Torsdags: Teorilektion hela förmiddagen. Eftersom jag inte kan ta emot patienter avbokade de i receptionen mina patienter å skickade hem mig, jag gjorde ändå ingen nytta där. Drog å tränade på Gröndal innan de va dags för att bege sig till Täljehallen där jag skulle möta upp mamma å andra Kings-fans. Vi skulle nämnligen ta en fansbuss ner till Norrköping för att heja fram våra kungar till en ny seger! När vi kom fram satte vi oss precis bakom Kingsbänken å hejade på som värsta hulliganer, haha. Kings spelarna bara skrattade när de kollade upp på oss e mellan åt. De kände verkligen att de hade stödet!
Tyvärr så gick det inte hela vägen hem. Kings coach Vedran blev utskickad efter endast 3min av matchen, pga felaktiga domslut om och om igen efter varandra samtidigt som Norrköping kunde göra vad som helst utan att domarna blåste av matchen! Det var nyckeln till att Norrköping tog hem segern i Stadium Arena. Vart en väldigt dålig stämning i bussen hem. Alla satt tysta å ursinniga på både domarna å Norrköping pga. deras domslut och deras fula spel/attityd både på och utanför planen! Skit ner er allihopa!
Kom hem vid halv 12 på kvällen å somnade direkt, med sminket på. Knappt att jag hann få av mig kläderna, haha. Inte ofta man e så trött^^


Fredag: Som vanligt, tråkig teorilektion hela förmiddagen innan man begav sig till Södertälje.  Drog först till Stadium för att snacka med mamma (å prova lite kläder), därefter satte jag mig i biblioteket för att plugga tråkig mikrobiologi för att sedan dra å käka på Nancy´s alldeles själv. Sedan begav man sig till jobbet för att jobba till kl.20.15. Tog bilen hem å kollade på slutet av Let´s Dance. Somnade fort den kvällen.


Lördag: Upp å jobba vid 11-18.15. Träffade många konstiga typer under tiden man satt i kassan. Men som tur va så va de just dom personerna som livade upp stämningen. Jobbade med Danne (Sofias kille) å tog sällskap ner till bussen å enda fram tills att hans buss gick (min gick senare). Alltid lika kul :)
Åkte hem å hade en trevlig hemmakväll. Niclas ringde å fråga om jag kunde hämta honom vid 23 tiden, vilket jag kunde. Sen dröjde det längre än väntat så han tog bussen hem ändå.
Blev sedan väckt av att Martin ringde. Det visades att hans jacka hade försvunnit å hans plånbok + att han hade gått emellan 2 st som bråka - uppstod bråk. Å att jag fick prata med polisen. Trots att jag inte fick låna bilen för mina päron tog jag bilen ändå för att åka in å hämta honom. När jag väl kom fram så verkade det vara helt normalt, inge bråk, Martin hade sin jacka å sin plånbok å allting verkade lugnt. Så typiskt eftersom jag åkte in "i onödan" om man tänker efter. Klagar iofs inte för jag fick träffa Martin, men ändå, tanke på att jag skulle upp å jobba sen dagen efter. Körde hem honom efter lite om och men från hans sida om han skulle till Pär eller inte.
Innan vi sa hejdå i bilen vart de att man myste lite, nga kyssar å allmänt mysigt. Ville inte släppa honom trots att jag blev tvungen. Han vart lite ledsen att jag inte kude hänga med in å sova över... Hade varit väldigt mysigt!<3
Somnade snabbt sen!



Söndag: Va riktigt tungt å gå upp efter att ha varit å hämtat Martin mitt i natten. Men som sagt; klaga inte direkt! Jobbade mellan 11-18.15. Hade velat gått vid senast 16 tiden så att jag skulle hinna upp å se Kings 6 finalmatch bäst av 7 mot Norrköping, där Norrköping hade chansen å ta hem SM-guldet... Men självklart så kunde ingen jobba mina 2sista timmar så jag missade matchen :(:(
Visades att Kings förlorade med 1p, så himla synd :( Lider med dom, verkligen.... De förtjänade verkligen guldet, så som deras säsong har sätt ut med massa skador å grymt spel. Tanke på att ingen hade tippat Kings i en final (av alla lagen å deras tränare) så ska de vara riktigt riktigt stolta över deras prestation!!!!!!
STOLT ÖVER ER SPELARE, LIKA SÅ ER COACHER!!!!! NI E VERKLIGEN GULD VÄRDA!!!! <3
När jag kom hem från jobbet, visades de att en som heter Desirée hade fixat Kenneth Simms autograf på tröjan som han hade slängt upp till mig (A) !!!! SÅ HIMLA GLAAAD!!!<3
Somnade väldigt snabbt den kvällen, med Simms tröja på mig! hihi(A)

Kenneth Simms :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0