Den som älskar SL har inte alla hästar hemma !

Kapten Röd - 1.000.000 Nollor



I fredags (igår) tillbringade jag mest min dag för att vänta på fucking alla tåg!!! Först på morgonen fick jag skjuts till Östertälje av farmor å farfar tanke på att tågen inte gick från Hamn pga. ngt elfel eller ngt sånt skit. När man väl stod där i Östertälje fick man vänta tills klockan hann bli närmare halv 8 innan det kom ngt tåg :S på skärmen stod det att 5 tåg va inställda i rad, asså seriöst, man lackar ju ur!!! Å man lackade ju inte direkt mindre ur när det stod ett nedsläckt tåg i Östertälje som de inte kunde öppna så att man slapp frysa ihjäl. Nej då skulle man behöva stå ute i säkert -20 grader å vänta på ett fucking tåg! Blir så irriterande.
När tåget väl kom å man hade fått sig en sittplats trodde man att allting va lugnt, NEJ då skulle tåget åka i långsammaste hastigheten så att man ändå inte kom fram fortare kändes det som.. -.-'
Bara i Tullinge så va tåget så himla fullt att det knappt på nga passagerare, även i Stuvsta så kom det säkert inte på mer än 2 i varje vagn om de hade tur. Tur att man själv hade en sittplats så man slapp trängas! När vi väl kom till Älvsjö så blev vi stående en stund pga. stoppsignal. säkert 5-10 min senare så sa de i högtalarna "Tyvärr måste vi meddela att det här tåget vänder tillbaka till Östertälje här i Älvsjö. Tåg mot Stockholm Central står på andra sidan plattformen" ! Asså seriöst, vf kunde inte det tåget vi satt på åka vidare, medan det andra kunde fortsätta?! Jag förstår mig inte på sl å har aldrig gjort! Då vart de bara å byta tåg å jag kan säga att jag fick precis plats på tåget när jag pressade mig in. Seriöst man stod på varann, max 1dm ifrån varandra med ansiktena - jätte kul verkligen! Kul när ngn längst in skulle ut -.-'
Sen när man väl kom till Stockholm Södra ropade de i högtalarna att det var slutstationen, att alla passagerare som skulle vidare till Stockholm Central hänvisades till T-banan antingen vid Mariatorget eller Medborgarplatsen. Seriöst!!!!! Jag va redan försenad så det räckte :@
Jag sprang även på Karianne som även hade drabbats av det här. Vi tog sällskap till Medborgarplatsen å sedan till skolan. När vi kom fram hade vi missat en hel lektion (9.15 ungefär). För mig va de här 2:a gången på bara den här veckan... Kul att man missade samma lektion som sist... Orkar inte med Sl längre! :@
När man sedan skulle hem igen tog man T-banan till T-centralen, då kom Mathias gående emot mig å sa att ALLA pendeltåg mot Södertälje Hamn å Östertälje va inställda härifrån så man fick lov å ta sig till Södra eller Årstaberg. INTE IGEN!!!!!!!
I Årstabeg fick vi vänta i säkert 40 min innan det gick ett tåg till Älvsjö, där vi fick vänta i ytterligare 20 min -.-' Jag kom inte till Östertälje förrän 14tiden, å jag sluta lixom 11.15 :O
Tog bussen till Ica Maxi där jag skulle möta upp mamma för att sedan handla lite å äta tills kvällen då jag skulle iväg på fotbollscup i Gnesta. Det blev typ som en storhandling ändå, haha! Kom inte hem förrän efter 15.30 tiden någon gång, haha kul att jag brukar vara hemma senast 13 tiden i vanliga fall när allting med sl går som det ska !! Så hopplöst att de lovar grejer om att det ska bli bättre, när det sedan blir som det blir VARJE VINTER!!!!! Att de själva inte lär sig att man inte kan lova saker som man själv vet inte kommer kunna hållas! De får ju bara kretik å klagomål ändå, så varför ens utsätta sig för att lova saker som detta!

Men iaf, när jag å mamma väl kom hem så va det bara å börja packa fotbollsgrejerna å sedan fixa lite toast som man skulle stoppa i sig innan man tog bilen till Gnesta- Frejahallen. Mötte upp resten av laget där å gick igenom våran taktik samt började peppa varandra till 1000!
Första matchen blev det vinst med 1-0, varav att jag räddade en straff i slutsekunderna :D YÄY MATCHHJÄLTE, hihi!!
Andra matchen blev det tyvärr förlust med 0-4, å vi tappade vårat spel helt. De va itne så mycket bättre än oss egentligen , de va bara de att dom ville mer än oss...
Sista matchen va det; vinna eller försvinna (gå vidare eller åka hem). Vi spelade grymt å hade betydligt fler lägen än de andra. De hade bara 2 chanser då de satte sina mål... Förlust med 0-2..
Jag skjutsade hem Frida, Emelie och Angelica å därefter åkte jag hem å åt min pasta sallad samt hoppa in i en skön dusch. Somnade relativt snabbt sen!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0