Olycksfågel nr 1 ?!?!



Jaha då har det gått ytteligare en hel vecka sen man gjorde ett inlägg.. Hmm inte okej,
men har ärligt inte haft ngn tid, lust eller ork även om det har varit relativt slappt i skolan denna veckan utan så hemskt många föreläsningar utan har mest varit praktiska lektioner och klinikpass med egna patienter - vilket har varit klart roligast!
Jag minns knappt vad jag har gjort denna veckan om jag ska vara helt ärlig :S
I onsdags vet jag i alla fall att jag drog på basketmatch eftersom jag hade sträckt låret å inte kunde träna + att jag inte hade pengar för att gå på SSK matchen.. Blev stor vinst för Södertälje laget (damerna om jag inte minns hellt fel). Tog det bara lugnt sen på kvällen.
Torsdagen tog jag sov morgon för att sedan ha klinik mellan 16.15-19.00. Hade bara en patient, vilket va skönt. Känns även bra att min förra behandling hade hjälpt henne å få bort låsningen i nacken :D De e extra kul när man ser/märker att ens behandling verkligen ger en förbättring istället för tvärtom! Bara å fortsätta på samma sätt :)
I fredags skulle jag fått ha bilen,men kom i en konflikt med mamma så då ändrade hon sitt beslut 5 min innan jag skulle ha åkt, vilket bidrog till att jag missade bussen å fick spring för att hinna med tåget till skolan - INTE OKEJ NÅGONSTANS!!!  Träffade Mickis å paulina på vägen :)
Tog det lugnt i skolan för att sedan åka hem till Madde för att sova över där :) Grymt länge sen vi träffades! Måste vi göra oftare, precis som förr! Blev en typisk fredagsmiddag - tacos! Åkte sedan å handla lite för kvällen. Kollade en stund på SSK matchen som visades på tv, innan det va dags för The Voice Sverige. Efter de blev de att kolla på filmen E.T, som även den gick på tv. Somnade relativt snabbt :)
I lördadgs blev de å vara på jobbet kl.11. De va väldigt lugnt hela dagen, men inmot slutet av min arbetstid så kom det en flock med kunder samtidigt. Stackars Sabina, Malin och Johanna som fick ta hand om den sista timmen ;p Jag drog iväg upp till Täljehallen där det var fullfart med basketmatch, Kings-Norrköping. Matchen gick till förlängning å därefter va det tyvärr norrköping som hade mest ofk kvar på slutet.. Kul ändå att det var fullsatt (gratis match å seriefinal) men det hade man nästan kunnat väntat sig en sådan här match :)  Åkte hem till oss å Madde hängde med tanke på att hon skulle sova här :)
Kollade på Melodifestivalen - DANNY (A) haha :D
Danny va en solklar finalist redan innan kvällen började, men sen så fick de gå lite som de fick :P nä men de va väl helt okej låtar, men Danny in my heart!<3 Även GRATTIS PÅ -ÅRS DAGEN !! :D
Självklart gick han vidare till finalen!!
Kollade även lite på Pearl Harbor innan vi gick å la oss. Snacka om att den filmen e grymt bra!! <3<3
Söndags tog jag det lugnt hela dagen efter att Madde hade åkt hem. Åkte in till Täljehallen för att se David spela deras sista säsongsmatch i elitserien innan de drar igång i höst igen :) Va grymt kul å se! Kul att de avslutade säsongen med en 3-0 vinst, mot Falköping!! :D Grymt bra spelat!
ÅKte hem å kollade på tv med familjen å bara tog det lugnt!
Igår (måndag) kan man inte säga att jag hade en speciellt bra dag... Började med att jag som vanligt gick upp halv 6 och fick skjuts av pappa in till Södertälje Hamn. Då visades de att tåget va 15 min försenat redan därifrån. När vi väl kom därifrån så åkte tåget betydligt långsammare än vad de brukar göra- SUCK! När vi precis hade lämnat Tumba station och kommit halvvägs till Tulling så stannar vi pga. en stoppsignal. Lugnt, brukar hända tänker man ju. Men nä man inser att man inte har rört sig en enda millimeter på över 1 tim så börja irritationen och stressen komma - JAG E REDAN FÖRSENAD TILL SKOLAN!!! :o efter att man har stått på samma plats i 1tim å 40 min ropa en kvinna i högtalarna att de måste vända tillbaka till Tumba för att ta ersättnignsbussar till Flemningsberg pga. växelfel!! HALLLLLLLLLÅÅÅ de hade dom itne kunnat meddelat redan efter max 30 min!?!?!? :o
När man väl kom till TUmba och satt på bussen till Flemningsberg va klockan 9.40 och jag skulle ha börjat 8.30.... -.-' Tog tåget till Sthlm å sedan bussen ifrån Odenplan. Kul att man kom till skolan 10.30 å man slutade 11.15!! :@ så himla irriterad!!! De ska fan inte ta 4tim att ta sig till skolan -.-'
HATAR VERKLIGEN SL!!!!!
Hade de inte varit för mitt klinikpass 12.30 så hade jag vänt och åkt hem när jag va i Tumba. Seriöst lixom.. Tur att jag hade en snäll patient som gjorde att dagen ljustnade till lite grann iaf :) Åkte på träning på kvällen å messade lite med Martin som hade kommit hem från USA i söndags efter att ha varit där i 3 mån :)
Somnade väldigt fort igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0