Jag har gjort rätt val !

Då sitter man återigen med näsan i läxböckerna å tror att man ska kunna lära sig allting som man har gått igenom på lektionerna...
Det känns ganska jobbigt om jag ska vara ärlig...
Önska att man va som Einstein, eller att man hade fotografiskt minne så att det räckte med att kolla en gång så satt de mesta i långtidsminnet! Känns lixom som om att allt de jag väl lär mig, fastnar i korttidsminnet, vilket leder till att nästa gång jag läser eller ska prata om det/behandla så minns jag det inte..
Det är ritkigt jobbigt!
Det är ju trots allt det här jag ska jobba med om 3 år då man är helt färdig utbildad å kommit ut i arbetslivet! Visst kommer man ALDRIG att kunna allting men en hel del/tilräckligt för att man ska kunna behandla patienter och göra det bästa utav situationen och för att få patienternas förtroelse på allt det man gör!
Ser fram emot det, och man har redan börjat känna av den känslan så patienterna kommer tillbaka efter en/flera behandlingar och meddelar att smärtan har försvunnit/avtagit lite sen den dagen då de faktiskt sökte :) Känns riktigt kul!
Känner att jag har valt rätt yrke och utbildning, trots att det tar kraften ur mig! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0