Jobb kl. 16 tors eftermidag till kl.9.00 fre morgon - GLAD MIDSOMMAR!!!!!!!!!!!!!

Torsdag: Gjorde även ingenting denna dag. Tog de lugnt hemma innan de va dags att åka till jobbet. Precis som rubriken lyder så va de bara att tagga till det långa arbetspasset på 17 timmar.... Hur ska jag klara av å vara vaken kl.22.00-9.00 när jag är dödstrött vid 20 tiden :o De va bara å ställa alarm kan jag säga... Som tur va så va de inte så jobbigt att jobba natten, för de händer tydligen ingenting å man får lov å sova om man känner för de BARA om man är tillgänglig på alla 10 telefoner ifall det skulle ringa. Men tanke på att jag aldrig har jobbat natt förut så satt man spänd fram till kl.2 då jag la mig i sängen (som stod på kontoret). Försökte sova men de gick väl sådär... Lyckades tillslut få 2-3 tim sömn denna natt... Konstigt nog så va jag mycket piggare än va jag hade trott, men pigg lär jag nog inte vara framåt eftermiddagen/kvällen... Micke hämtade mig kl.9 då jag slutade, för att vi sedan skulle åka direkt till Äspö (utanför Söderköping) och bara ta de lugnt på landet tillsammans med älsklingen familj, farmor, mormor å Hasse. Skulle bli mycket trevligt att fira midsommar ihop med dom :) Väl framme så slängde vi i oss lite lätt lunch innan vi hade lite midsommar aktiviteter. Vi spelade kubb (tjejerna mot killarna, 1-1 i matcher) innan vi ungdomar (jag, älsklingen, Carro å hennes Micke) tog båten å åkte ut på havet. Killarna skulle fiska å vi tjejer hängde mest med för att ligga å chilla med varsin bok. Carros Micke (dvs. Micke2) fick en gädda på 2 kg. La oss sedan på bryggan, å lika så där så metade killarna å vi tjejer låg å solade/läste samtidigt som de vart bira drickande å lite chips ätande. Micke x2 fick 4 abborrar innan de va dags att åka tillbaka till stugorna å käka middag. Mycket trevligt! Känns underbart att jag å Carro (självklart resten av älsklingens familj/släkt - av de jag träffat) kommer så pass bra överens å att man faktiskt kan snacka om vad som helst utan att de skulle kännas konstigt eller underligt. Maten va helt underbar, lika så efterrätten, men framför allt sällskapet! Efter maten blev vi uppdelade i lag (2 och 2) då vi skulle mötas i kubb och boule som en turnering. Jag å min kära svärfar hamnade i samma lag å vilket team vi va! Vi vann mot Carro å Malin i både kubben å boulen, vilket gjorde att vi gick direkt till final. De andra fick slåss om finalplatsen imorgon (lördag, då även finalen skulle spelas). De va mycket trevligt och underhållande! Satte oss sedan inne på mormor Lena å Hasses altan å pratade hela kvällen, blev att jag somnade liggandes i älsklingens famn (inte så konstigt tyckte de andra eftersom jag hade varit vaken hela natten i stort sätt). Väcktes av att älsklingen petade mig i örat (väldigt romantiskt hehe) å sa att vi skulle gå å lägga oss. Vi skulle dela stuga med farmor Laila (som redan sov som en stock) så man hade en aning om att de inte skulle bli ngt mys denna helg heller.... Men där hade vi fel, vi båda gillar utmaningar å vi båda kände att de va värt att ta en här hahaha. Va riktigt mysigt å de märktes att vi båda verkligen hade saknat de<3 Blev att vi delade säng jag å Micke trots att vi hade bäddat 2 st 90 cm sängar bredvid varann. Va riktigt mysigt att ligga å känna älsklingens närhet å kropp mot min hela natten, höra hans hjärtslag å andetag. Helt underbart <3 Fick även höra från Laila igår (lör) att vi va väldigt söta ihop även när vi sov. Hon hade lagt märke till den orörda sängen å att Micke låg å höll om mig när hon gick upp igår morse. De märks på långa vägar att vi verkligen älskar varann å att de här kommer vara för evigt <3 Guuuuuud så underbart de va att få höra de från henne, å när de resterande höll med. De gick inte att sluta le eller slita blicken från Micke, han verkade känna samma sak - helt underbart <3
Lördagen bestod av kubbfinalen, mellan mig, Ulrik, Lena och älsklingen. Självklart vann de bästa (jag å Ulrik syftade jag på nu) med 2-0 (bäst av 3). Märkte då hur dålig förlorare min älskade pojkvän e, för man fick minsann kämpa för att få en grattis kyss efteråt haha. Kan ha med att de va jag som avgjorde matcherna oxå men ändå ;) Men de va trots allt 3:e och 4:e platsmatchen som va mest underhållande, för de gick så himla dåligt för båda lagen å ingen kunde hålla glädjetårarna borta. De va så himla kul!!!!!!!!! Tror inte att jag har skrattat så mycket på länge xD Blev att vi åt middag å satt å pratade hela kvällen, fram till kl. 23 någonting då vi alla sa godnatt å gick å la oss. Somnade i Mickes famn igen å lät den obäddade sängen stå orörd även denna natt - väldigt mysigt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0