90 dagar kvar :)

Tentan gick snabbare än av jag trott (klar efter 1 Tim av 3) så nu sitter jag här ensam i skolans matsal och väntar på att kliniken ska börja kl.16.15. Alltid skönt med små tentor men väntetiden efteråt (om man ej slutar förstås) är aldrig rolig, speciellt inte när man inte har någonting annat att plugga till eller göra överhuvudtaget...
Blir väl å kolla på någon film/serie här på ipaden så länge & käka förstås ^^

För övrig mår jag väldigt bra, trött men det är jag alltid oavsett dag i veckan. Lillkillen sparkar mest på kvällarna nu för tiden eller när jag suttit still länge i samma position, men det är tydliga sparkar så man behöver inte oroa sig att det är något fel :) han är nu ca 35cm lång och väger ca 1.2kg!! Han börjar bli en stor kille nu precis som sin pappa, som Micke brukar säga haha.
Det börjar närma sig med stora steg nu, för det är bara 90dagar kvar (67.9%. 190 dagar av 280 har gått) till förlossningen om vårt mirakel vill "ploppa" ut då det är beräknat! Sjukt va tiden går fort! :)

Jag nämnde i förra inlägget att magen ej har vuxit speciellt mycket sen förra veckan, och Micke håller med mig. Möjligen att magen har blivit lite rundare mitt på istället för lite "kantig" utifrån bilden jag skicka till honom.
Läste i appen som jag följer, och där står det att fr.o.m v.28-32 kommer det ske en kraftig tillväxtperiod, och att jag kan börja känna tyck upp mot bröstkorgen. Man ska nog inte lita alltför mycket på appen eftersom varje graviditet är olik den andra, samt olika för varje individ. Dock är det lite intressant att följa på ett ungefär ändå, inte bara för mig utan för Micke också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0