En ny vecka + återigen ett barnmorske besök :)

Idag gick man återigen in i en ny vecka - 39 (38+0) och man börjar närma graviditetens slut. Känns både sorgligt och helt underbart tanke på vad som väntar oss :) Kommer sakna att gå runt med mamma magen och känna alla rörelser, men jag måste ändå erkänna (precis som alla andra blivande mammor/mammor överlag) så är längtan efter att få känna sitt barns närhet och kärlek mot sitt bröst det man absolut längtar mest till! :)
Va även tillbaka hos barnmorskan idag och allting såg lika bra å fint ut som vanligt, precis som hela min graviditet! Blodtrycket, sockervärdet och järnvärdet ligger på ett normalt värde. Jag har ökat ytterligare 1kg sen sist och ligger nu på totalt +11kg, vilket är helt normalt (mellan 10-13 = normal graviditets uppgång). Barnmorskan säger att det endast e graviditetskilon och att det inte finns något överflödigt kilo inblandat vilket känns helt underbart, tanke på att man fått höra från släktingar att generna på både mammas och pappas sida ligger på över 15 kg/ graviditet. Livmodern har vuxit 2 cm sen sist och är nu totalt 35 cm stor (se kurvan på bilden nedanför). Knoddens hjärtslag låter himmelska, helt underbart varje gång man hör dem slå så fint! Han har även tryckts sig ännu mer neråt i bäckenet och inväntar bara att ta steget att "ploppa ut" (inte så konstigt att det känns som om att jag måste på toa hela tiden!!!! haha). Jag följer en helt normal graviditetskurva, vilket jag gjort hela tiden. Känns otroligt skönt å underbart att man sluppit några oro moment och komplikationer av olika anledningar, som man har hört samt läst sig till. Barnmorskan bokade även upp en ny tid den 18/2 men räknar inte med att jag ska dyka upp den dagen tanke på att jag är beräknad den 19/2, och hon är i stort sätt 100% säker på att jag kommer få tidigare än det är sagt :) Jag och älsklingen hoppas å tror detsamma! Gud va vi längtar ihjäl oss här hemma <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0