Mysig helg med underbara personer!

I fredags va det som sagt alla <3-s dag och vi hade en väldigt häktisk dag från att älsklingen kom hem tills att vi gick å la oss. Direkt när han kom hem skulle han svepa en 50cl öl pga den här nomineringen på fb, sedan va de bara att sätta igång med de han egentligen skulle göra. Stängde in mig å brorsan i vardags rummet för att han skulle fixa å trixa ute i hallen med att riva taket på de ställen där det hade spruckit å därefter spackla igen allting igen. Det tog lite längre tid än beräknat så jag fick dammsuga å moppa golvet medan han hoppade snabbt in i duschen, då vi sedan skulle vara nere på stan för att möta upp hans tjej polare Sophie en kort stund & samtidigt passa på å köpa något till Olle som vi skulle iväg å fira på lördagen. De va mycket trevligt! :)
Det va meningen att vi skulle ha hämtat ut en ny rauter till internet när vi ändå va på stan men självklart så glömde vi den hemma, så vi fick åka hem å hämta den, jag släppte av Micke så han fick fixa de medan jag hämtade lite grejer hos Mika som älsklingen behövde. Hämtade upp Micke igen på stan innan vi kunde åka hem igen och ta de lugnt :) Jag stod för matlagningen i år då Micke gjorde de förra året. Käkade framför Fångarna på Fortet och ett Breaking Bad avsnitt innan Micke satte sig ner vid datan en stund. Kvällen slutade med att vi båda la sig i soffan å fortsatte kolla på serien, och älsklingen somnade tillslut med mig liggandes i knät och ena handen på magen, då våran älskade son levde rullan i magen- riktigt mysigt <3

Igår (lör) så va de att ställa klockan på 11 då vi skulle åka till Nyköping vid 12.15 för att fira lilla Olle, då han fyllde 1 år förra helgen :) Va mycket trevligt å träffa honom igen och självklart hans underbara föräldrar Anna och Linus! Blev att vi stannade där tills klockan blev 4 någonting, innan vi åkte hem för att vi behövde handla till maten, men framför allt för att Micke skulle hinna slipa taket, spackla lite igen om det behövdes och därefter måla igen de han hade spacklat. Blev att jag å brorsan blev instängda i vardagsrummet igen, men det gjorde absolut ingenting för de va ju hockey på tv haha :) Blev riktigt bra i hallen och en stor klapp på älsklingens axel! Även om han jobbar med sånt här (spackla å slipa osv) så e de tydligen inte samma sak ändå enligt honom, så han va stolt över sitt eget arbete!
Han slog sig sedan ner för att kolla på slutet av matchen medan jag gjorde i ordning tacosen. Käkade å kollade på melodifestivalen tillsammans innan han skulle gibba lite till med Wille, Martin å Hampus. Hann även bli 1,5 film innan jag vakna av att älsklingen pussade mig lätt på kinden å fråga om vi skulle krypa till kojs. Somnade direkt i älsklingens famn <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0