Så nära men ändå så pass långt bort

Helgens planer blev inte riktigt som vi hade planerat. I lördags då vi egentligen skulle åkt till Nyköping å firat lilla Olle slutade med att det istället med en lugn och lite små tråkig lördag framför melodifestivalen. Olle hade nämligen inte blivit frisk så kalaset blev inställt. Hel lördagen bestod v att jag satt som vanligt här vid min data å Micke vid sin. Kollade på melodifestivalen med varsin pizza innan vi återigen gick tillbaka till det "normala" ^^
Kröp till kojs relativt tidigt för att vara en lördag - 1 tiden. Somnade som två stockar <3

Igår (söndag) kom pappa och svärföräldrarna förbi en sväng för att kolla på en lägenhet (en 3:a) tillsammans med mig å älsklingen. Vi hade redan spanat in den men våra föräldrar va även dom lite nyfikna.
Svärföräldrarna stannade sedan kvar på middag, och det blev några timmar med trevligt sällskap :) Resten av kvällen kollade jag på filmen "Troja" medan älsklingen hittade en nytt spel som han å hans polare testade. Framåt 12- slaget kröp vi ner i sängen, inte ett dugg trötta för en gångs skull... Va väldigt svårt å somna men lyckades tillslut! <3

Idag skulle jag ha varit duktig å gått ner till gymmet, men som vanligt blev jag för lat å somnade om tills klockan blev 13. Helt otroligt att hjärnan och kroppen ställer om sig helt om man skippar träningen i 2 dagar. Nu har jag lixom inte tränat på 2v :o Känns inte alls okej någonstans!!! Imorgon måste jag verkligen ta mig i kragen och palla mig neråt!!! Blir sur på mig själv annars!!
Men iaf, jag begav mig ner till stan vid 14 tiden för att ta det lugnt där nere innan det va dags för profylax kurs (amningskurs inför förlossningen) med älsklingen. Besökte mamma en stund på jobbet innan älsklingen kom in å sa att vi skulle gå vidare.

Tiden på kursen kändes som om att den gick mycket fortare denna gång än för 2 v sedan. Kan ha å göra med att nu va vi betydligt mer aktiva och hade lite roligare överlag, än som sist då vi bara satt å lyssnade på barnmorskan å fick till oss hur man skulle andas under de kommande värkarna. Nu fick vi repetera andningens tre steg, samt prova på å krysta. Ens partner fick även förslag på hur han skulle underlätta för oss kvinnor m.h.a massage och lite andra hjälpmetoder mellan och under självaste värkarna både innan man åker in till förlossningen och när man väl är på plats på sjukhuset. I slutet hade vi lite avslappningsövningar, innan de va dags att åka hem igen. Både jag å Micke har det första beräknade datumet av de par som va på kursen å barnmorskan tyckte att vi va väldigt lugna och förberedda, både på hur vi ska göra (efter dessa 2 andningskurser) å på vad som komma skall - vilket kändes grymt skönt att få till sig nu när det bara är 9 dagar kvar tills det är beräknat :)
Jag må erkänna att 9 dagar låter väldigt nära men ändå så pass långt bort tanke på hur otroligt bra jag mår å att jag inte har haft några som helst bekymmer under min graviditet :) Vi vill bara att han ska komma ut nu, vårt lila mirakel <3 Som vi å många andra, längtar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0