34 dagar kvar till BF - nedräkningen pågår för fullt!

Veckorna bara rusar iväg!!! Helt otroligt underbart, men självklart så har det sina för- & nackdelar precis som med allt annat här i världen! Men i det här fallet är det självklart mest fördelar! Fördelarna med att tiden går så pass fort är att man snart är en hel familj till 100%, få känna knoddens närhet/kärlek dygnet runt, få leka med hans små fötter/händer å uppleva hans första ord, steg, skratt, leende å allt annat som man bara går runt och väntar på nu! <3 Att snart få leva som en hel familj som mamma, pappa, barn, å inte bara pojk- & flickvän. Att äntligen få dela ett underverk/mirakel med killen i mitt liv, som jag älskar mer än allt annat i världen, finns inget finare <3 Att både mitt å älsklingens liv kommer förändras helt ser vi bara som en stor fördel och lycka <3 Nackdelarna att det går så pass fort är att nervositeten och en viss oro inför förlossningen och tankar kring den ökar för varje dag som går, att jag kommer sakna mamma magen rejält, att jag kommer sakna att vara gravid och känna knoddens rörelser inuti mig vilket jag älskar... Men det som jag är mest rädd för är egentligen inte den kommande förlossningen, utan det är hur jag ska lyckas med mamma rollen... Klart att oron och tankarna finns att, "kommer jag bli en bra mamma", "kommer jag att klara av rollen och allt som ställs på mig som en förälder?" osv. Det är självklart inget man ska gå runt och tänka, utan man ska ta dagarna som de kommer. Alla blivande föräldrar har garanterat haft dom tankarna, men se hur bra alla har klarat sig (större delen av världens). Stöd i omgivningen finns, släkt och vänner, sin partner. Alla kommer hjälpas åt på något sätt :) Gäller att bara njuta och leva sitt eget liv tillsammans med de man älskar, så kommer allting att gå galant <3
Tränat med mamma på morgonen! :) En skön promenad till och från gymmet, samt ett axel och ben pass! Känns riktigt skönt å härligt att "köra slut på kroppen" igen, dock så är det inte så lätt att köra till 100% när magen tar emot i många övningar ^^ Men sånt e livet! Får träna betydligt mer sen när knodden har kommit till världen och när min kropp känner att den är redo för att återgå till träningen fullt ut :)
Dagens lunch: Äggröra med paprika, purjolök och skinka, med sallad till! Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0