5v kvar till beräknad förlossning, exakt på dagen!! :D

Igår började man dagen med ett träningspass med mamma på gymmet innan hon skulle iväg å jobba kl.12. Fram till kl.15 gjorde jag i stort sätt ingenting, tog det lugnt hemma med brorsan, kolla tv och käkade lunch. Hämtade därefter mamma å åkte hem till dom för att förbereda tills släkten skulle komma för att fira med älskade pappa som fyllde 46. Det bjöds på tacopaj till middag och därefter fika av olika slag. Mycket trevligt hela kvällen :) När jag å älsklingen kom hem så vart de inte så mycket mer händelser så. Micke skulle gibba (hade lovat polarna^^) och jag kollade på Paradise hotel, mer för att se vem/vilka som gör bort sig i tv. Blev tt vi kröp ner i sängen vid halv 12-12 någonting, och fick för en gångs skull sällskap av brorsan direkt istället för mitt i natten :) Det va riktigt mysigt att ligga hela familjen samlad samtidigt som lillen sparkade som aldrig förr inne i magen <3
Idag vart e ingen sovmorgon heller. Blir så när man lovar mamma att träna på morgonen ^^ Men måste erkänna att de e rätt skönt å komma igång ätt tidigt å inte känn ångesten att man har svit bort hela dagen, även om de e bland de bästa som finna - sova alltså!!! Idag blev det en kort uppvärmning på 15 min cykel, innan det va dags för axlar, övre delen av ryggen samt armar. Efteråt kändes det riktigt skönt men helt slut i kroppen. Gick därefter runt på stan med mamma innan vi åkte hem till lägenheten för att käka lunch. Hann bara bli en snabb lunch eftersom hon skulle iväg till Tumba med mormor kl.15. Annars har eftermiddagen inte varit så händelserik, väntar på att älsklingen ska komma hem så man kan få umgås lite med honom innan det återigen är dags att krypa ner i sängen för att orka upp till gymmet imorgon också. Må säga att jag känner mig mycket piggare överlag och kroppen mår bättre av att komma upp tidigt om dagarna, träna, få frisk luft (går ner till gymmet varje gång + hem) samt äta bra kost. Sen så tränar jag ej lika hårt och intensivt på passen nu som innan förstås men jag känner att det ger resultat ändå. Gäller att köra så mycket som möjligt nu medan jag kan och sedan komma igång efter förlossningen för att gå ner graviditetskilona någorlunda snabbt för att känna sig nöjd med kroppen igen och att allting ska återgå till sin normala form :) Tycker dock att det är lite synd att det inte är så många gravid kvinnor som gymmar i dagsläget. På ett år så har jag endast sett en enda blivande mamma på gymmet där jag tränar, sen att det självklart är frivilligt men ändå lite synd. Det e egentligen bara en fördel och för att hålla igång allting inför, under och efter förlossningsskedet av många olika anledningar. Jag va väl inte den bästa i början jag heller med att ta mig tid/ ork att klä på mig träningskläderna och bege mig ner till gymmet eller endast ta en liten promenad för att få frisk luft. Det är något jag ångrar lite nu från höstterminen. Det hade varit en betydligt bättre grund inför den kommande tiden. Men som sagt det är aldrig försent att börja!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0