Första augusti

God kväll mina kära läsare!
Idag gick vi in i augusti månad och semestern börjar lyda mot sitt slut. Jag ser fram emot å börja jobba igen då jag trivs att jobba som personlig assistent och mina kollegor samtidigt som jag är glad att jag har kvar hemtjänsten som ett extra jobb då jag saknar kollegorna samt ett par brukare. Sen så är det ju självklart skönt med semester så länge vädret är bra och man var något att göra. Att bara sitta hemma å inte göra någonting är inge kul för då kan man lika gärna jobba å tjäna pengar kan jag tycka.
Som jag nämnt förut så har vi haft riktigt tur med vädret. På 2 v så har det regnat 1.5 dag totalt, men då i omgångar. Nu blir det är njuta av de sista 6 dagarna👍
 
Idag vakna vi kl.9 av att Theo slängde sig över oss haha. Han vaknade igår kväll när vi låg å kolla Arrows så han fick sova mellan oss i natt.
Vi låg kvar å drog oss till halv 10 då Theo bokstavligt putta ner älsklingen på golvet å sa "äta mat". Han ville helt enkelt ha frukost haha😉
Efter frukosten åkte älsklingen direkt till K-rauta för att köpa virke till garage "ramen" som han skulle byta ut. Jag å skrutten startade tvättmaskinen, torktumlaren, plocka in kläderna som hade torkat från gårdagens tvättande, gick ut å börja med framsidans rabatt å tog bort lite maskroser från gräsmattan.
Theo sprang runt enbart i en t-shirt å kalsonger mer för att de skulle vara lättare för honom att sätta sig på pottan när han behövde kissa. Vi har tragglat hela sommaren å de går bättre å bättre hela tiden. Självklart sker det olyckor men man märker på honom att han skäms lite å blir ledsen. Jag tror dock inte att de dröjer alltför många veckor till tills han är blöjfri på dagen vilket vi ser fram emot👍 Det är bara att traggla om och om igen, så kommer han förhoppningsvis snart själv känna att han e redo att släppa blöjan😁
 
Jag hann även med att fylla på kylskåpet och förbi systemet samt påbörja maten innan svärfar kom på besök. Han skulle nämnligen kolla lite på hur vi ska göra med vårt torkrum. Vi ska ju göra om en del av vårt garage till ett torkrum (torktumlaren ska ut dit, sätta upp linor i taket, fixa en bänk med förvaring, frysen ska stå kvar där inne men fixa lite runt omkring den) då vi ändå inte får in vår bil där. Vi kände att "varför inte utnyttja ytan till något vi kommer använda?!"😊
Det bjöds på varmrökt lax, kokt potatis, hemmagjord dillsås, sallad och vi tog ett glad rött till medan svärfar ville ha citronvatten. Suuuuper gott! Vi satt ute på framsidans altan medan 🌞 lyste.
Jätte trevligt! Theo somna strax efter att svärfar åkte. Jag har sen dess fortsatt med tvättandet för att få bort högarna (äntligen körs sista högen i torktumlaren), startat en diskmaskin och tagit mig ett glas 🍷framför Lotta på Liseberg. Kvällen lär nog avslutas på samma sätt som igår med Arrows tittande men förhoppningsvis utan att Theo vaknar så man hinner kolla klart på avsittet.
 
Hur ser eran måndag ut?  Kommentera gärna😊
Full kyl
Super gott😍
Ber om ursäkt för bild kvalitén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0