Helgens händelser

I lördags va de dags för den årliga kräftskivas hos ett par bekanta till mina föräldrar å mina kusiner. Vi har varit där 2 av 3 år tidigare och det är alltid lika trevligt. Förra året va de annat inplanerat vilket ledde till att vi fick avstå, så vi tyckte att de skulle bli trevigt att komma i år.
 
Morgonen började med att hela familjen klev upp runt 9 tiden å käkade frukost. Körde i gång en tvättmaskin å tog de allmänt lugnt med lek å skoj i skruttens rum. Älsklingen passa på å spela lite innan vi skulle åka. Jag badade med Theo å förberedde mig i lugn å ro.
Vi skulle förbi Ica Maxi å systemet innan vi lämnade Södertälje. Klockan va inte mer än 3 å vi skulle vara där 4 (trodde vi...😜) när vi va klara så vi svängde förbi mina föräldrar på vägen. Väl framme så fick vi veta att de va inte förrän kl.17 vi skulle vara där 😝 Vi va en hel timme tidiga då mamma hade gett oss tiden haha.
 
När alla hade anlänt så satte vi oss vid bord å börja käka. Grymt gott med kräftor å räkor. Föredrar nog hellre räkor men kräftor e väldigt gott de med. Jätte trevligt hela kvällen med prat, skratt å skoj från kl.16-22.30. Theo sprang runt å lekte i skogen med mormor å morfar i omgångar eller så satt han å käka ☺ Somnade i soffan runt 20.30 tiden, dvs övertid för honom då han brukar somna runt 19-19.30 om han inte har sovit på dagen (vilket han inte får göra= vaken hela kvällen då).
 
Förutom massa räk-& kräft käk så blev de paj, sallad, rostat bröd å gott å dricka. Lite senare på kvällen vart de kex å ost, chips/ostbågar, melon å lite allmänt snacks ☺ som sagt jätte trevligt hela kvällen!
När vi kom hem blev de nästan att krypa till kojs direkt.
Kvällens outfit
 
Igår så blev de upp en skaplig tid då jag skulle ner till gymmet å köra bodypump halv 11. Käkade lite lätt innam jag cyklade ner. Körde ett 55min pass å därefter 25min Actic Dynamite Flex innan de va dags att cykla hem igen. Sjuuuuukt jobbigt att ta sig hemåt efter bodypumpen. Hej träningsvärk direkt!💪
Svärmor hade redan anlänt. Trodde hon skulle komma mer till middagen men de här gick lika bra 😊 Blev en snabb dusch innan jag börja med maten. Blev en räk-& curry "gryta" med spagetti👍 De e nog älsklingens favorit rätt. Vet inte när han käkade så här mycket sist haha.
Theo lekte lite med sin farmor innan hpn åkte hem igen. Vi fortsatte lekandet å slutade med lite film tittande. Theo somnade vilket han INTE får (som bara i 20min då vi inte fick liv i honom hur myclet vi än ruska på honom å mutadr med glass å allt möjligt)... Å de vart ju bevisat då han va vaken till halv 11 då vi gick å la oss.. Då vägrar han ligga i sin säng utan ska då trängas mellan oss.. Jätte mysigt men sover inge vidare. Inte ok!!
Trots att vi låg å kolla på 2 filmer å han höll på å somna flera gånger om så lyckades han hålla sig vaken..
Hoppas att han kan sova i sin säng hela natten framöver.. Han är inne i någon fitisch just nu att han kommer in varje kväll när vi precis har lagt oss eller precis ska krypa till kojs.. De ogillas här hemma då vi gärna vill ha lite egen tid men framför allt att vi skulle vilja sova någon timme i bra sömn innan han kommer in å ligger sol en propeller.
Som sagt hoppas de bara e tillfälligt!😝
Träning + lunch💪👍
Mitt hjärta❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0