Invigde Gnestas nya badhus

Söndag igen. Sista dagen på denna arbetsvecka. Känns inte som om att det va semester förra veckan, tiden har gått så fort å man kom in i arbetet direkt.
 
Imorse blev de en hel del mys hela familjen innan vi klev upp för frukost. Havregrynsgröt med hallonsylt å mandelmjölk +ett stekt ägg fick bli början på min söndag. Älsklingen fixade lite i torkrummet som börjar bli klart. Väggarna ska nålas en gång till som jag fatta de å sen ska golvet läggas (en platsmatta eller ngt sånt) innan vi ska börja inreda med torktumlaren, bänkskivor å stänger i taket. Kommer bli grymt bra👍
Runt 12 åkte vi till Gnesta för att bada i deras nybyggda badhus som svärmor har varit med å hjälpt till med. Hennes projekt inom Gnesta kommun. Det va stängt för allmänningen men eftersom svärmor har nyklar å har varit engagerad i projektet, har sitt kontor där å lite sånt så kunde hon fixa ett simbesök där. De har byggt som ett litet vattenland till barnen med rutschkanor, fisk -& sjöstjärne skulpturer som sprutar vatten, lampor i olika färger som lyser å lite annat. Jätte snyggt gjort. Theo älskade de å badade för fullt med sin pappa medan jag, svärmor å Carro simmade 40 längder= 1km. Jätte skönt + att dagens träning blev gjord👍💪
(Tyvärr inga bilder därifrån)
 
Framåt 15.10 tiden blev jag tvungen att bege mig mot tälje igen medan älsklingen å Theo stannade kvar då jag skulle iväg å jobba å de skulle fira svärfar som fyller 52 år. Stort grattis till honom🌸
Theo ska även sova över där å följa med sin farfar till jobbet imorgon då både jag å älsklingen jobbar hela dagen å inskolningen för Theo börjar inte förrän på tisdag. Ska bli så spännande å se hur han reagerar nu när allt är nytt å inga kompisar som han känner igen. Tror inte att de kommer bli något bekymmer men man e lite spänd ändå ☺ Skönt att jag kommer vara med de 2 tim som han ska vara där de 3 första dagarna så han inte känner sig "ensam" å övergiven. Återkommer som sagt om de när inskolningen har börjat.
 
Hoppas ni har å får en fortsatt trevlig söndag 😊 ska försöka slänga upp något mer inlägg under kvällen. Skriv gärna va ni vill läsa om. Blogg torkan är rätt stor för mig 😝
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0