Taco torsdag

Dagens inskolning gick precis som jag önskat. Mycket bättre än igår. Så fort vi ställde vagnen i vagn"båset" å Theo hoppa ur så sprang han direkt in till sin plats. Klädde av honom å han sprang till sin avdelning. Som vanligt fastnade han vid pusslerna. Istället för att ta hjälp av mig så fick hans fröken hjälpa honom å jag kunde backa undan lite. Utan förvarning så sprang han vidare in till de andra barnen å lekte för fullt. Han snegla åt mitt håll 2 ggr på hela tiden. Ena gången så ropa han på mig å när jag vinka så vinka han tillbaka å fortsatte leka med tågbanan. Andra gången va för att han villa ha hjälp med att öppna grinden till ritrummet.
När vi skulle gå på toa innan lunchen streta han inte emot alls utan hängde med utan protest 😊 Han va glad hela dagen å åt 2 stora portioner av blomkålssoppan + en mjuk brödskiva med skinka. Snacka om att han e en allätare!
 
När vi skulle hem så ösregna de så Theo fick med på att hoppa rutschkane åkningen. Sprang bokstavligt hem med vagnen. Hann både städa lite, plocka ur å i diskmaskinen, plocka undan i hallen, göra rent badrumsspeglarna, bädda rent i våra sängar + sätta på tvättmaskin samt starta torktumlaren innan mormor å morfar kom. Vi fikade å pratade om allt möjligt.
Theo fick fart i sin gammelmorfar så de lekte för fullt med både tågbanan å bilarna. Theo glömde helt bort att kissa så de hände en liten olycka, vilket är lätt hänt när man e inne i allt roligt å jag fråga i fel tidpunkt. Första olyckan på jag vet inte hur länge. Han e såååå duktig!
De stannade kvar i säkert 4tim å älsklingen hann komma hem å duscha innan de tackade för sig. Theo blev jätte ledsen då han inte ville att gammelmorfar  Åke skulle åka 😔 Såg att de gjorde ont i Åkes hjärta när barnbarns barnet blev ledsen. När han kom upp i min famn lugnade han sig lite iaf. Vi började med maten tillsammans å lekte kurra gömma heka faniljen.
De e så roligt, för när vi ska leta efter Theo (vi kryper ofyast på alla fyra för skojs skull) så säger vi "Vart e Theo? Är Theo i badrummet?" Å istället för att han är tyst så svarar han "nej". Vi går vidare å frågar igen " Är Theo i sovrummet?" Om han inte är där så säger han nej igen, men är han där så skriker han "JA" å springer fram haha 😂 Sen i nästa sekund så e de vi som ska gömma oss å han leta. Då härmar han oss med krypandet och så säger han "var e mamma (eller pappa)? I Theos rum?"😂 De låter så roligt när han härmar oss med allt så vi blir ju avslöjade pga att vi inte kan hålla oss för skratt😍😂
Vi höll på sådär i säkert 30min innan Theo ville äta. Tacos på matlistan idag... ÄNTLIGEN!! Otroligt gott 😊 Blev lite pusslande, lek med bilarna å toalett bestyr innan vi kröp ner i hans säng. Han valde nattvisa (Måns Zelmerlöws "Fire in the rain") å somna inom 10min.
Blev att jag vek ihop sängkläderna som hade körts i torktumlaren, plocka utär å i diskmaskinen igen, gjorde i ordning matlådorna tills imorgon, förberedde frukosten så myclet se gick å har bara tagit de lugnt.
Snart blir de å krypa till kojs med älsklingen, å kanske t.o.m. kan finnas möjlighet till lite mys. Vem vet😇
 
Imorgon väntas det ett 11.5 tim arbetspass igen å en lugn ftedagskväll med älsklingen då skrutten troligtvis lär sova när jag kommer hem😍
Älsklingen får även sköta inskolningen imorgon då han jobbar färre timmar å har lite lättare att ta ledigt eller komma senare å gå tidigare. Han ska lämna Theo kl.9 å hämta honom kl.14. Får se hur skrutten reagerar när älsklingen inte ska vara kvar. Håller tummarna att de går vägen. I värsta fall så får de ringa å älsklingen får komma tillbaka å vara med resten av dagen 😊
Fika stund
Full fart med tågbane bygge
Tacos 😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0