Annan nyans av hårfärg

 
Härom dagen så hjälpte mamma mig med att färga om håret. Det hade blekts så mycket och såg så ovårdat ut och ojämt fördelat med färgen.
Som vanlgit så glömde jag bort vilket nr jag brukar ha på färg (trivs väldigt bra med den färgen), så vi fick antingen chansa eller välja helt fritt helt enkelt. Har vi tur så blir det samma eller så blir det en ny nyans.
Jag vill gärna ha den här lite mer mörkbruna färgen, men samtidigt så skulle jag vilja testa på något nytt.
 
Med mycket om och men så blev det tillslut nr 454- Chocolate Brownie. Blev att jag passade på att köpa 2 st då det va bra extra pris just den veckan.Det som vi (eller jag rättare sagt) inte läste va att det va en nyans av moniak + koppar i, vilket brukar leda till lite rödtoning..
Det märkte vi när jag hade tvättat ur färgen ordentligt...
 
Mammas första reaktion: "OJ nu är du rödhårig!".
När hon sa så, så tänkte jag bokstavligt att jag va RÖD, inte brun med en rödtonad nyans, utan RÖD i håret. Men när jag tittade mig i spegeln så förstod jag itne alls va hon menade med röd. Visst det va lite rödnyans bland det bruna, men rödhårig skulle jag väl inte säga att jag va.
När håret torkade så såg man ju lite mer. Som det stod på förpackningen så skulle det ju vara koppar liknande, och så blev det.
Lite för mycket koppar nyans blev de tycker jag, men samtidigt inte så där överdrivet mycket att det vart "fult". Micke märkte ingen skillnad, men han skulle inte ens märka om jag skulle färga håret rosa heller så honom ska man ju inte fråga haha xD
 
Nu, några dagar senare när man har vant sig vid färgen, så känns färgen helt okej faktiskt. Är nöjdare än va jag trodde att jag skulle vara :) Men om jag skulle jämföra denna färg med färgen jag hade innan så skulle jag nog föredra den jag hade innan, just för att den va lite mörkare å för att jag verkligen trivdes med det mörka :)
En vacker dag så kanske jag vill bli ljusbrun/mörk blond men den förändringen är jag inte villig att göra i dagens läge :)
 
Nu blir det att krypa till kojs med älsklingen, så man orkar upp till jobbet imorgon bitti. Hela denna vecka så har vi legat kvar i sängen in i det sista, vilket har lett till stress på morgonen - OGILLAR STARKT!!! Så imorgon måste vi upp tidigare, hur skönt det än är att ligga kvar i sängen!
 
Ha det så bra så hörs vi :)
 
Puss å kram på er <3
 
 
 
 
Nya färgen:)
 
 
      
 Innan (urtvättat)     = uppe                    ---------------->                    Efter (i dags ljus dock så koppar färgen syns inte)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0