Beach 2016 med Fit By A

Precis som rubriken lyder, så håller jag på med att träna til beach 2016. Inte inför någon fitnesstävling eller så, utan för min egen skull, för att få en fastare kropp, minska i mått, få en bättre kondition, käna mig starkare och förhållningsvis något kilo ner på vågen (men det sist nämna är inte prio ett).
 
Med hjälp av Alexsandra (FitByA) och hennes kost- & träningsschema så hoppas jag att resultaten kommer visa sig så småning om. Enligt hennes träningsschema så ska jag träna 4 ggr/v (kommer jag inte iväg till gymmet har jag fått hemövningar som jag ska utföra), där det är uppdelat så här:
 
Pass 1: Bröst & biceps + 20 min Cardio
Pass 2: Ben och rumpa
Pass 3: Rygg och triceps + 20 min cardio
Pass 4: Axlar och mage
 
Före träning: Core BCAA 1 skopa, 2 st naturella riskakor osaltade eller ½ äpple
Efter träning: Core BCAA 1 skopa, 2 st naturella riskakor osaltade eller ½ äpple
 

 
Hennes kost schema har hon lagt upp lite exempel hur jag ska äta.
Tex. så kan en dag se ut så här:
 
MÅL 1
Frukost: 330 g naturell yoghurt (max 5%) eller 1 port havregrynsgröt, färska bär 40g,1 kokt ägg, 2-3 st
omega-3 tabletter + 1 st core vitamin tablett, 150g kvarg/150g keso 1% eller Whey Protein pulver 30g (1 skopa).
 
MÅL 2
Mellenmål: 15g naturella nötter osaltade, 100g kvarg/ 100g keso eller 20 g whey protein pulver
 
MÅL 3
Lunch: 150g kyckling/kalkon/magert köttfärs/vit fisk/skaldjur, 40g ris/bönpasta eller 190 g potatis med 100g blandade grönsaker (t.ex. broccoli, avokade, wok, krossade tomater, spenat, grön sallad, blomkål, svamp mm.)
 
MÅL 4
Mellanmål: 150g kvarg/keso, 15 g naturella nötter osaltade & lite blandade grönsaker
 
MÅL 5
Middag: 150g kyckling/kalkon/magert köttfärs/vit fisk/skaldjur, 30g ris/bönpasta eller 140 g potatis med 130g blandade grönsaker (t.ex. broccoli, avokade, wok, krossade tomater, spenat, grön sallad, blomkål, svamp mm.)
 
MÅL 6
Kvällsmål: 150g kvarg/keso eller Core Casein pulver (1 skopa) och 40g färska bär
 

Jag började med detta den 1/1-16 som ett nyårs löfte, för att jag ska bli piggare och starkare i vardagen.
Nu har det snart gått 1 månad och jag kan erkänna att träningen har gott mycket bättre än jag trott och att jag känner mig starkare och piggare precis som målet var, även om det inte har blivit några synliga resultat än, men de kommer :D
När det gäller maten så har det gott helt okej men det har varit betydligt svårare, och jobbigare framför allt. Jag kan erkänna att någon gång ibland har det blivit lite fusk med en ruta mjölkchoklad, eller några chips eller till och med en skopa glass, men så småning om så ska även allt sånt bort för att resultaten SKA komma! :)
 
De första 2 veckorna gick jag ner 2 kg (mer än jag trott) men sen dess har jag stått still i vikt. För mig så gör det inget att jag står still ett tag för att sedan minska lite till. Däremot när det gäller mått och muskelmassan har jag ingen aning, för det har jag inte mätt sen jag böjade, och det kommer jag inte göra förrän det har gott 2 mån. Ska bli kul å se om träningen och kostschemat har gett några resultat :)
 
 
 
 
 
Det finns som sagt väldigt mycket att jobba med på denna kropp xD
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0