Besök på nya dagiset

I onsdags jag å skrutten förbi hans nya dagis för att få en visning, träffa hans nya pedagoger å kompisar samt för att det inte skulle bli konstigt för Theo den dag han sätter foten där. Han e ju inrutad i dom gamla vanorna å fått kompisar som han lekt med för fullt om dagarna, så vi får se hur denna inskolning går då han kanske inte kommer känna igen sig.
 
När vi kom dit så skäppte han inte min hand en enda sekund under hela visningen. Man såg i hans ögon att han hade velat leka direkt men kände nog att han inte riktigt vågade. Väl ute så tog de kanske 5min innan han försiktigt släppte min hand å gick till en rutschkana. Han turades om å åka med en tjej innan de båda sprang till sandlådan. Där satt det 4 andra barn i typ samma ålder. De börja små prata och därefter va det full gång☺
Fick nästan slita honom därifrån sen när vi skulle hem haha.
JÄTTE skönt att de gick så bra. Kommer nog kännas lite konstigt i början sen efter semestern men tar förhoppningsvis inte många dagar innan han e inne i de nya rutinerna ☺
 
Åkte vidare till K-rauta för att köpa blomjord, Ö&B för att köpa svensk flagga (skulle haft något mer men de fanns inte), till Plantagen för att köpa en lite större ute kruka, en blomma, ogräskorg å något mer.
Sen begav vi oss till Ica för att handla lite + panta innan vi åkte hem.
Käkade lunch innan vi börja rensa lite ogräs mellan våra plattor på uppfarten, la ut mer jord i rabatten på framsidan, fixa i ordning blomman jag köpte samt fixa poolen så Theo fick bada av sig lite- full fart !
När älsklingen kom hem blev de middag en lugn kväll. Skrutten höll på å somna sittandes vid halv 7 så nattningen gick på en sekund👍
Jag tillbringa 3.5tim ute i trädgården å rensa i rabatten på baksidan medan Micke satt å spela inne. Va rätt skönt att bara göra något men ändå inget måste. Älsklingen fick komma ut å säga att han skrulle krypa till kojs då jag inte hade kommit in vid halv 11 haha. Då va de dags att ge upp kände jag, å hoppa in i duschen innan jag kröp ner i älsklingens famn ❤
 
torsdags va jag å skrutten hemma hela dagen. Vi fortsatte i trädgården, Theo bada & små cyklade lite på sin trehjuling, käkade lunch å hade de allmänt mysigt. Dagen gick väldigt fort för helt plötsligt va älsklingen hemma å vi skulle gå å möta Paddan (Malin e hennes riktiga namn) så hon fick komma över en snabbis å se hur vi bor. Därefter blev det middag och packa ihop Theos kläder då han skulle sova över hos mormor å morfar. Morfar hade tagit ut en guldklubbs dag för att umgås med sitt barnbarn (och för att dagiset va stängt) ☺
Kvällen tillbringa jag ute i trädgården men inte riktigt lika länge (bara 3 tim 😝). Såg slutet av Tyskland-Frankrike matchen innan vi kröp till kojs ovaggat.
Min lilla hjälpreda😍
🍒
Min stora pöjk 💋
Theo dansar till musiken 😁
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0