Öland strand sammanfattning

Måndagen-fredagen
 
Vi väcktes mellan kl.9.30-11 då vi skulle till stranden. 🌞 stod högt å klarblå himmel samt vindstilla. Huuur skönt som helst!!! Jag har alltid varit en delfin i vattnet och aldrig tyckt om att pressa i solen men på senare år har det blivit tvärtom. Älskar att bada men känner att det är alldeles för kallt i de svenska vattnen😂
Blev tillslut 1-2 dopp varje dag, ofrivilligt flera gånger måste jag nog erkänna. Skönt när man väl kommit i men just de här att man pinar sig ner e de jobbigaste!
Gick hem runt 16-16.30 varje dag (har ca 200m till havet).
 
På torsdagen kom även min morbror med hans familj så de blev MASSOR med mys med min minsta kusin som är knappt 8mån😍
 
Här kommer en del strandbilder från dessa 🌞-iga dagar:
 
Ena kvällen (måndagen tror jag) hade jag å älsklingen bokat bord på Lammet & Grisen. Förra året gick vi också ut å käka bara vi två, och vi kände även nu att de vore mysigt med en egen kväll. Otroligt gott! Man äter konstigt nog alltid för mycket när man är där (buffé) men värt de efteråt☺
Vi gick upp på uteplatsen och myste med en varsin filt och ett glas rött medan vi prata om allt möjligt. Man glömmer lärt bort varandra när man är småbarns förälder, då de e så mycket passande och annat. Då är dessa stunder extra mysiga kan jag känna ❤
Vi har haft turen att få världens snällaste son som sällan skriker och kan leka för sig själv i längre stunder (till och från såklart). Men bara för de så betyder det inte att han inte kräver sin tid. Barn kräver tid oavsett va man tror eller har för "typ" av barn (barn som sällan skriker, de som ofta skriker, klängiga, självgående- ja ni förstår).
 
Vi älskar dessa stunder att bara få vara med varann. Slippa tänka på tiden eller oroa sig för Theo.
Hur tar ni vara på eran tid tillsammans?  Dela gärna med er ☺
Utanför restaurangen
Mitt ❤
🌞-en va på väg ner
 
Onsdags kvällen bjöd mina föräldrar oss på en restaurang som heter Munken medan Theo fick vara hemma mdd gammel mormor- & morfar. Det va medeltids tema på hela restaurangen. Servitörerna va klädda som kristna "munkar" eller som ridare. Menyerna va på rullar (bild nedan). Fanns en eld slukare som gick runt i salen å struta eld samt små trolla. Tallrikarna va trä plankor och "välkomsbrödet" låg på en rund träbricka osv.
Jätte mysigt och häftig inredning i hela restaurangen.
Köttet vi beställde in hängde de upp i taket så vi fick plocka därifrån☺
På vägen hem tog vi en promenad längs stranden innan de va dags å krypa till kojs å kolla serie.
Mysigt å gå hand i hand med sin kärlek❤
 
 
Välkomsbrödet med vitlök
Köttet upphängt i taket
Super god mat! 🌟🌟🌟🌟🌟 fick restaurangen
Menyerna
 
Är man inte snäll så 😉
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0