Tis & ons

I tisdags morse vakna Theo med feber så det blev för mig att ta ut en vab dag då älsklingen hade gjutning på jobbet. Blev en lugn dag med mycket mys framför tv'n och en hel del målande. Theos mormor kom runt 12 tiden för att passa honom medan jag skulle åka å köpa en hel del rengöringsgrejer till lgh som skulle städas innan den 1 april. Jag åkte till lgh för att börja innan jag skulle iväg å hämta upp älsklingen hemma och därefter fortsätta flyttstädningen. Hela eftermiddagen och kvällen gick.
Framåt kl. 20 va vi klara å vrål hungriga. Mamma hade lagt skrutten när vi kom hem och pappa satt i köket å läste lite papper om våran nya vadrumsfläkt som han hade köpt till oss samt satt upp.
Vi har känt att när man har duschat så har fukten stannat kvar längre än va vi velat så vi köpte oss en fläkt som startar så fort de blir fuktigt i badrummet- jätte smidigt!👍
Resten av kvällen vart de Vikings tittande å därefter krypa till kojs. Skrutten vakna till så fort vi la oss så de va bara för honom att lägga sig mellan oss. Alltid lika mysigt å ha hela familjen samlad så men man sover inge bra med en skrutt som vänder å vrider på sig konstant å lägger sig på bredden å puttar ut oss åt varsitt håll haha ❤
 
Igår, ons, sparkade jag upp älsklingen då jag själv va ledig å Theo fick va hemma en dag extra trots att febern va borta. Blev en lugn förmiddag å lite små plockande.
Framåt 12-12.30 någonting så gick vi ut på en promenad till Ica i Weda för att handla lite. Slutade med 2 srora kassar å 600kr fattigare... Hade inte tänkt mig köpa så mycket när man bara hade vagnen men så vart de😝 gick hem igen för att lämna allt å drog ut på en lite längre promenad.
De slutade med att jag gick tills älsklingen hade jobbat klart å tog sällskap med honom hem halv 4.
Totalt blev de 1.8mil och 1450 kcal. På köpet fick jag även träningsvärk i både ben, rumpa och vader👍 Va inte meningen att de skulle bli så långt men skönt så här efteråt då de knappt blivit någon träning mars månad. MÅSTE komma igång igen å blicka framåt mot målet- Beach2016 och starkare kropp fysiskt💪👍
Bjöd älsklingen på kyckling å ris m. chili bea till middag. Länge sen man stog å laga "riktig" mat. Har bara blivit massa hämtmat eller snabbt lagande (korv å makaroner, korv m. Bröd, varma mackor osv= ingen ordentlig mat enligt mig!) sista tiden... Ska bli ändring på de också!
Kröp till kojs runt halv 11 å soman som två stockar i varandra famn precis som vanligt❤
"Mamma tränar å jag äter 🍦" -Theo
 
Medan skrutten sov passa jag på å köra lite på utegymmet i Kusens Backe.
 
Glad kille efter att ha sovit närmare 1-1.5tim i vagnen😍
 
Middagen: Kyckling m. Ris + sallad + kvarg sås å BBQ sås från Walden Farms👍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0