Dålig uppdatering igen...

... pga att jag har knappt haft en ledig stund denna vecka.. Det har alltid varit något och när stunden väl.har funnit att sitta ner så har jag tyvärr inte haft tanken på bloggandet.. Nu ska jag iallafall försöka hinna med att sammanfatta förra vecka (bildform), nu när jag väl har fått rycka in å jobba natt + fm när det egentligen va meningen att jobba här imorgon mellan kl.8-20.. 
 
Så va har hänt förra veckan (ej dagvis):
Vakna upp ena dagen av att jag hörde ett ljud i köket. Detta såg jag då när jag tittade in. Skrutten hade lyckats få tag i gårdagens spagetti låda och börjat käka haha. Klockan va inte mer än 7 kanske, men han hade inte lusten att vänta på att mamma skulle göra ordning frukosten 😂 fick mig ett gott skratt så där på.morgonen iallafall!
 
Samma dag va jag å Theo iväg å inhandla dessa blommor ( + en rosbukett till hallen),  för att liva upp altanen på framsidan lite mer 👍🌸
 
Storhandling blev det även en dag när jag va ledig. Samt att Theos farmor va förbi några timmar. Skrutten blev överlycklig å skulle BARA bygga tågbana med sin farmor🚂🚃🚃🚃 Hon stannade även på middag - mycket prat & trevligt sällskap.
 
Theos mormor kom förbi dagen efter och även då va det BARA tågbanan som gällde. Ni kan nog gissa att det är hans favoritleksak för tillfället🚂🚃🚃🚃
Lättare fruktsallad stog det på kvällens matlista till efterrät🍓🍇 & blåbär.
 
Blev en tripp till Ikea med en JÄTTE trött son. Behövde inhandla lite smått å gott, bl.a. en ram till Theos personliga tavla, förvaringslåda till hans 🚂- bana, papperskorg till älsklingens "spel"rum, lite matskålar (mindre stl), Theo fick en verktygslåda i plast så.han kan hjälpa sin pappa nu i vår/sommar & lite annat. 
 
Blev även massa jobb på hemtjänsten. Skulle ha jobbat mellan 7-15.15 hela helgen men fick rycka in & jobba 7-23 istället (skulle ha slutat 22 men det vart övertid + att man inte hann ta sin 30min rast... BÅDA dagarna..).
Va JÄTTE trött igår kväll när jag kom hem från jobbet. Älsklingen höll på att somna i soffan. Jag skickad.ehonom i sängs medan jag blev tvungen att sätta mig ner med Aloe-Vera beställningen då jag hade lovat å skicka in den denna helg. Kom i säng vid midnatt. Somnade som en knubbad säl tätt intill älsklingen💗
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0