Mån + tis = jobb

Måndag
Det gamla vanliga stod på schemat. Upp å göra sig i ordning till jobbet. Lämna både älsklingen å Theo på jobbet respektive dagis sen själv till hemtjänst jobbet. Under fm så fick jag ett meddelande av en kollega på andra jobbet som undrade om jag kunde ta hennes kvällspass vilket jag kunde efter ett samtal.
Dagen rann iväg & strax därefter (kändes de som) så blev jag tvungen att hämta killarna igen för att bege oss hemåt hela familjen.
Plocka undan lite då vi skulle få besök en kort stund. Vid 17 tiden begav jag mig till andra jobbet gör att jobba till kl.23. Hade meddelat att jag inte skulle komma förrän 17.15 istället för kl.16 då vi skulle få besöket. Hade gott utmärkt under hela dagen & lika så kvällens gång.
 
Då va de bara att bege sig hemåt å krypa till kojs. Älsklingen satt fortfarande å spela så han gjorde mig sällskap när klockan blev halv 12. Precis innan vi somna så kom skrutten in till oss så vi somna hela familjen i varandras famn- mysigt!!😍
Hemtjänsten
 
Tisdag
Älsklingen försov sig men hann precis till jobbet ändå. Jag lämnade skrutten på dagis innan jag själv begav mig till jobbet för ett 12 timmars pass (8-20). 
 
Nu drygt 3 tim kvar, sen så blir de hem till mina älsklingar. Dock lär den minsta sova men ändå. Skönt å komma hem till deras närhet ❤
Snart blir de å börja med middagen här å ta det lugnt framför tv'n och invänta klockan. Imorgon å på torsdag väntar ett arbete på hemtjänsten innan jag ska tillbaka hit för att avsluta arbetsveckan här samt välkomma min ledig helg 👍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0