Ny vecka & nya tag

Imorse kunde jag ta sovmorgon till kl.10 pga att Theo inte va hemma (han sov hos mormor å morfar). Kändes som en evighet sen sist å välbehövt efter denna jobbhelg👍 Skickade iväg älsklingen till jobbet, då han höll på att försova sig å kunde sen vända sig om å somna om.
Klev upp, satte på tvättmaskinen å käkade lite frukost. Ovanligt tyst va de hemma men strax efter 11 tiden så vart det full rulle igen då Theo kom hem igen. Klädde på mig direkt å vi begav oss till lekparken hos oss så han fick springa av sig lite. Gick därefter å köpte 🍦 innan vi begav oss hemåt igen. Invigde matgruppen på framsidan vid lunchen.
Hela dagen flög förbi, för helt plötsligt va klockan 15.15 å vi skulle hämta upp Mickes farmor på stan, då hon ville komma å se hur vi bodde. Fika och trevligt sällskap. Theos morfar kom sedan förbi innan han skulle hämta mormor vid 19 tiden. La Theo vid halv 8 tiden och plocka undan lite därefter innan jag å älsklingen bädda ner oss i soffan för att se ett avsnitt av BRON.
Har ni sett den serien? Hört VÄLDIGT mycket bra om den så hoppas att de höga förväntningarna finns kvar efter några avsnitt!👍
 
Kl.22.10 ringde jouren & fråga om jag kunde rycka in å jobba natt då den ordinarie nattpersonalen tydligen blivit magsjuk väldigt hastigt (precis innan hon skulle bege sig hemifrån å hit). Med mycket velande fram å tillbaka med älsklingen samt telefonsamtal med mamma å pappa så ringde jag tillbaka till jouren å.sa att jag kunde rycka in.
Det va båda en fördel-& en nackdel att rycka in. Fördelen va att jag inte behövde jobba 8-20 utan har hela dagen/kvällen hemma samt att jag inte tappa några timmar utan istället jobba 1 extra timme + få natt ob'n. Men nackdelen va att jag va helt inställd på att få sova och krypa ner i sämgen tillsammans med min kärlek, då jag va jätte trött å höll på att somna i soffan i älsklingens knä samt att jag jobbar till kl12 (dvs natten + fm) istället för "bara" kl.8...
 
Men ialla fall nu sitter jag på jobbet. Klockan är snart 1 & jag försöker hålla mig vaken då det är vaken natt som gäller.. Tur att man har er att skriva till & Gossip Girl att titta på👍
 
Lär nog slänga in något inlägg till under nattens gång men annars hörs vi under dagen. Hoppas bara att jag lyckas få sova några timmar när jag kommer hem. Är väldigt ovan att gå å sova kl.12.30, så får se hur de går haha😝
Stora killen med sin vagn på väg mot lekparken😍
Sandlåde lek!
Rutshkane åk!
Lunch på altanen i 🌞-en
🌷⚘ & våra andra blommor börjar titta fram nu. Fint nu när gräset och buskarna blir gröna, blommorna tittar fram, solen lyser å är varm, fåglarna kvittrar samt känslan av att våren ÄNTLIGEN är här!👍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0