Första natten utan napp

Måste bara slänga in ett snabbt inlägg.
Theo somna å sov hela natten utan napp å sin älskade snuttis för första gången!!! 😁
De va iofs inte meningen först men han hade tydligen fått tagit med sig dom till dagis då han va jätte ledsen (älsklingen lämnade då jag inte hade slutat än). Hade inte fått den infon så tänkte inte på de när jag hämtade honom. Upptäckte de när han skulle sova å hämta just nappen å snuttisen som brukar ligga i hans säng. Han vägrade ta någon annan napp å någon av de andra snuttisarna som han har.
Han brast ut i gråt å va jätte ledsen i ca 30min innan älsklingen tillslut kunde lugna honom med en välling flaska å nerbäddning i soffan. Jag satt å höll honom sällskap å satte på en film. Hämtade hans dinosaurie som han låg å kramade istället. Utan ett ord så somnade han😁
Vaknade inte när jag lyfte in honom till sin säng. Han vakna till halv 5 i morse å grät efter nappen. Efter 5 min gråt så somnade han tillslut mellan oss å sov fram till att jag väckte honom 6.45 då vi skulle till dagis. Han va super glad å uttraddr sig inte ens om nappen som han brukar på morgonen. Så duktig han e 😙
 
Både jag å älsklingen e inne på att försöka få honom å sluta med nappen redan innan jul även om de blir ett par jobbiga nattningar framöver. Vi hade först tänkt (kanske blir så ändå i slutändan) att han skulle slå in napparna i ett paket å ge till tomten vilket vi även har sagt till honom å han e med på de (tror dock inte att han e medveten om vad det betyder). Får testa oss fram lite å se om vi lyckas 😁 Snuttisen kommer han självklart att få ha kvar!
Jätte stolt över honom att han klarade av denna natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0