LÅÅÅÅÅNG sammanfattning på de senaste veckorna

God kväll bloggen!
Tyvärr har det inte blivit något bloggande på evigheter känns de som, då de har varit fullt upp med annat.
För  tre veckor sedan (oj är det så pass länge sedan...) va de jobba tors och fre samt att pappa hämtade Theo då de skulle vara barnvakt hela helgen.
Blev en lugn kväll när jag kom hem o kröp nästan ner direkt då jag jobbade över till kl.22.
 
För två helger sedan va de dags för överraskningen med svärföräldrarna och älsklingens syster å hennes kille. Vi tog tåget upp tillsammans så vi va uppe vid 12 tiden. Tog oss en fik på en jätte mysigt fik. Blåbärsmuffins och en varmchoklad med grädde vart de för mig. Super gott.
En stund senare begav vi oss vidare till självaste platsen där vi skulle tillbringa hela em/tidig kväll. När vi väl närmade oss så förstod vi att vi skulle på en musikal liknande föreställning: "Mamma Mia The Party" :D
Hur grymt skulle inte de bli! När vi väl kom in på restaurangen vid 13 tiden ca så va hela lokalen som en grekisk restaurang och bord överallt. Både jag och älsklingen undrade hur i h*lvet skulle det kunna vara en musikal här inne, men vi fick snabbt det förklarat att musikalen utspelades i hela restaurangen och att vi va självaste restaurang gästerna. Vi va en del av showen helt enkelt :)
Vid 14 tiden började allting efter att vi hade fått in förrätten som bestod av flera små maträtter. Hela föreställningen bestod av ABBA´s alla låtar, mycket dans, musik och en massa skratt samt underhållning i 4 tim. I mellan åt i pauserna så blev det varmrätt och efterrätt. HUR MYSIGT SOM HELST!!!!
I slutet av showen fick vi gäster vara med å dansa tillsammans med skådespelarna. Människor stod på bordet och dansa för fult. Svärmor och älsklingen dansade en stund på bordet men kom tillbaka rätt så snabbt haha. Otroligt kul å se hur alla bjöd på sig själva hela kvällen :)
När allt va slut så omvandlades restaurangen till ett litet disco. Musiken fortsatte för fullt å även allt dansande. En helt fantastisk kväll med underbara människor i mitt liv<3
Kvällen fortsatte på Cosmopol för lite mer drickande och allmänt trevligt sällskap. Grabbarna spelade lite men inga stora summor.. Framåt 21 tiden så sa sa vi hejdå till de andra innan jag å älsklingen begav oss till vårat hotell. Vi va jätte trötta båda två så vi kädde av oss å kröp ner direkt å slog på tv´n. Tittade klart på Så mycket bättre premiären å fortsatte sedan kolla på en Beck film. Vi båda kände oss lite små hungriga så vi beställde roomservice som vi käkade nerbäddade i sängen haha. Blev en räksmörgås för mig å spagetti bolognese för älsklingen. Blev inte att vi somnade som två knubbade sälar förrän vid midnatt trots allt.
 
Sov till halv 11 då vi gjorde oss i ordning för att sean hinna ner till hotellfrukosten. Bästa frukosten ever= hotellfrukost!!! Vi skulle ha gått på bio på dagen men det gick ingen film förrän på em så vi åkte hem å kollade på film istället. På em/tidig kväll så begav vi oss till Järna för att käka middag och hämta skrutten som hade tillbringat hela helgen hos mormor å morfar. Som vanligt så ville han inte hem men så fort vi satte oss i bilen så somnade Theo. Blev en mycket lugn söndags kväll! :)
 
 
För två veckor sedan så blev det vabbande de dagar jag skule ha jobbat. Eller rättare sagt jag jobbade 1,5 dag av 4. Theo har varit förkyd lite till och från samt hostat så vi har inte riktigt velat haft honom på dagis då.
Nu har Theo blivit bättre vilket känns väldigt skönt :) Det har blivit tidiga kvällar å massa lugna dagar/kvällar hemma.
 
För en vecka sen på lördagen, hoppade vi över Theos knatteskutts lektion för att han ska bli helt frisk. Vid 12 tiden så befann vi oss på Halloween disco i Nyköping. Underbart å träffa Anna, Linus, Olle å Nils igen. Måste försöka hitta en dag så de får komma över till oss på middag så de får se hur vi bor.
Alla barnen va utklädda till skelett och sprang runt å dansade. Käkade korv å makaroner till lunch samt spök fika (makaronerna va blåa och formade som en hjärna). Väldigt snyggt gjort!
Direkt efter åkte vi till svärförldrarna då de skulle vara barnvakt till Theo :) jag å älskilngen skulle nämnligen ut å käka med mina föräldrar, farmor å farfar + kusinerna för att fira farfar i efterskott. De va super gott och väldigt trevligt !! Vi åkte därefter hem till farmor å farfar på kvälls kaffe och fika som tack för middagen. Lika trevligt hade vi då. Begav oss inte hemåt förrän vid 22 tiden någonting.
Istället för att krypa ner i soffan å kolla film blev de att vi kröp ner i sängen å hade de väldigt mysigt istället med lite tända ljus på byrån. SUUUUUUUPER MYSIGT VERKLIGEN!!! <3
 
Under söndagen blev de sovmorgon till 10. Tog det lugn framför tv´n och innan älsklingen skulle vidare till Nyköping på lan spelande så myste vi framför Fast & Furious 7, som vi LÄÄÄÄÄNGE har sagt att vi ka se men att de aldrig har blivit av. Nu äntligen blev det av å SÅÅ bra den va. Ögat hölls inte tort varken för mig eller älsklingen haha.
Direkt efter så blev de att älsklingen packade ihop sina grejer som han skulle ha med sig, både dator skärmar å ps4 å lite annat. Som vanligt så tycker jag att de e AS jobbigt att vara ifrån honom å de spelar ingen roll om det är ett dygn eller flera :( Nu skulle han vara borta sön-tis å de tog extra hårt... Väldigt töntigt kanske men jag tycker verkligen att de e väldigt jobbigt å att få sova själv å inte känna hans närhet å kärlek vid min sida hela tiden... Vet att hans kärlek alltid finns med mig ändå å att vi skulle höras hela dagarna men är man känslig så är man :( Så de blev att tårarna kom hur lite jag än ville att de skulle komma. Älsklingen såg genom fönstret att jag va ledsen å direkt efter att han hade åkt fick jag ett sms av just honom där han skrev "Dessa dagar kommer gå fort älskling :) Jag kommer alltid att vara din och vår kärlek kommer vara för evigt :) älskar dig med hela mitt hjärta! <3"
Tårarna kom igen, inte bara för att saknaden blev ännu större utan också för att mina känslor och min kärlek för denna kille e så pass stor, och att få ett sånt här sms med en bekräftelse (har fått de tusentals gånger under våran tid ihop å har alltid vetat att Micke känner detsamma för mig, men alltid lika underbart att få höra/läsa det) att mannen i mitt liv har samma känslor är obeskrivlig!!!! <3 Dessa år tillsammans med honom är de bästa å finaste i mitt liv! <3 Evigt tacksam att just han finns i mitt liv <3
 
Blev därefter en snabb dusch innan svärföräldrarna kom å lämnade skrutten. Kramade nästan ihjäl honom (skämtosido) när vi två vart ensamma haha. Full rulle blev de direkt här hemma. Massa lek å bus. Mina föräldrar kom förbi vid 16 tiden för att lämna min gamla säng som Theo skulle få. Skönt för honom att få en som är 1,20m istället för 70 cm bred säng haha. Filmtittande hela kvällen (Dumbo, Lady & Lufsen bl.a). Som vanligt så somnade skrutten i soffan :) Men istället för att lägga in honom i sin säng så fick han ligga på älsklingens sida å hålla mig sällskap då jag hatar att sova själv haha. Känns så ensamt.
Låg å små pratade lite med älsklingen innan jag tillslut kunde somna.
Blev sovmorgon på måndagen å Theo fick vara hemma från dagis både måndagen å tisdagen då jag behövde ha sällskap. Vädret va inte de roligaste så blev mest film mys å lek med Theos kök samt bilar. Pratade med älsklingen några gånger under måndagen också :)
Somnade någorlunda snabbt efter kvällssamtalet. Vaknade 2 gånger under natten å såg då varje gång att älsklingen hade skickat sms. Både att han saknade mig å att han älskade mig. Såna spontana sms gör mig så lycklig å varm inombords :D Vaknade även vid 7.20 tiden av att han hade skickat att han snart skulle bege sig hemåt. Mycket tidigare än jag tänkt mig men självklart blev jag otroligt glad :)
När han kom hem vid 9 tiden låg vi fortfarande kvar i sängen, så han kröp ner bredvid oss å höll om os som om vi hade varit ifrån varann hur många dagar som helst - SUPER MYSIGT! Han kände att han behövde sov ett par timmar innan han skulle iväg å göra ett hälsotest med jobbet haha. Han kände sig inte riktigt på hugget efter endast 6 tim sömn på 2 dygn typ haha. Lät honom sova i 3 tim innan han blev tvungen att käka å åka.
Blev massa mys å soffhäng för hela familjen denna tisdag. Vi alla höll på å somna vid 7 tiden så vi beslöt oss för att krypa tll kojs redan vid 20 tiden. Har nog aldrig lagt oss så tidigt någon gång haha. Men underbart skönt va de, å ffa att ha hela familjen hemma igen <3
 
Jobb ons- fre kl.7.30-19 (6.30 ena dagen). Så vart väldigt lugna kvällar för att orka med jobbet då jag knappt har jobbat något sista tiden pga vabb.
Idag, lördag, va de ingen knatteskuttsidrott pga höstlovet som är denna vecka. Tog sovmorgon till 9.30 ca. Frukost å massa lek i Theos rum. Tvätt och bädda rent stod på dagens schema. Små städ å lunch fix. Älsklingen va iväg å klippte sig samt inhandla något till tvättstugan. Han lackade om bänkskivorna där inne å la någon golvlist samt något mer. Han fick en del gjort :)
Vid 15.40 tiden va de dags att dra till jobbet. Kvälls jobb står på schemat denna helg. Sen 2 dagars ledighet.
Väl hemma så har de inte blivit något speciellt. Kände att jag behövde skriva ner detta inlägg så jag kommer i fas med bloggandet igen haha.
Ska nu bli bättre på att uppdater igen. Kanske inte blir varje dag men någon gång i veckan ska det i alla fall uppdateras :)
Sart blir de sängen så man orkar med morgon dagen :)
 
Hur har era senaste veckor sett ut? :)
 Tänk att Theo har varit så här liten!!! <3 TB från BB. Här e han inte mer än 2tim gammal å idag e han 2 år å 8mån<3

Kommentarer
Postat av: Svea

Vilken liten söt nyfödd kille!

Svar: Tack så jätte mycket ! Känns som igår men sjukt va dessa 2 år å 8mån har gått fort :)
Zandra Kjelledal

2016-11-06 @ 00:05:30
URL: http://plantbased.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0