Fredag🍁

Denna fredag hĂ€nde de nĂ„got som kom som en chock. En rolig chock tyckte vĂ€nnerna haha. Återkommer om de lite lĂ€ngre ner i inlĂ€gget😊
 
Morgonen började inte riktigt som jag hade velat dĂ„ kvĂ€llsjobb vĂ€nta. Hade tĂ€nkt mig en liten sovmorgon trots att Theo va hemma. De tyckte dĂ€remot inte han. Vid 6 i morse sĂ„ kom han in i sovrummet (sovit hela natten i sin sĂ€ng) Ă„ tĂ€nde vĂ„ran taklampa Ă„ sa "mamma upp nu"đŸ˜© Man va lagom trött efter de. Gick inte ens att locka med vĂ€lling. Morgonrocken sattes pĂ„ Ă„ vĂ€llingen gjordes i ordning. Myste ner oss i soffan framför Disney Junior. Blev att jag slumra till i soffan men de e inte alls samma grej som att somna om i sĂ€ngen haha.
Sen vart de leksaker i hela vardagsrummet Ä min mamma som ringde Ä sa att hon va pÄ vÀg in. Denna morgon ville man bara stÀnga av Ä hoppa över haha.
Mamma tog över nĂ€r hon kom dĂ„ vi kĂ€kade Ă€ggsmörgĂ„s till frukost allihopa. DĂ€refter provade vi alla vinterklĂ€der pĂ„ Theo som mamma hade köpt titt som tĂ€tt de senaste veckorna. Snacka om att vi blir bortskĂ€mda, eller Theo rĂ€ttare sagt. Sen förra vintern sĂ„ har han vuxit ur ALLA sina vintergrejer, bĂ„da overallerna, mössan, vantarna, bĂ„da skorna, understĂ€llet, flecce tröjorna Ă„ byxorna, halskragarna Ă„ allt man nu har (dĂ„ va dom Ă€ndĂ„ rĂ€tt sĂ„.stora förra Ă„ret). Han borde stanna av i vĂ€xten nu tycker man. Det har gĂ„tt i en racerfart sen han föddes 😂
Glad kille för sina nya klĂ€der Ă„ skor😁
 
Nu till sjÀlvaste chocken.
NĂ€r vi va inne i Theos rum sĂ„ hörde vi ett ljud som om att nĂ„gon knackade pĂ„ fönstret. NĂ€r vi titta ut i vardagsrummet sĂ„g vi först ingenting men helt plötsligt ropar Theo "Ă„h titta mamma en fĂ„gel" 😼
Paniken uppstod dĂ„ lite. Hur f*n ska vi lyckad fĂ„ ut den utan att vi blir "attakerade"?! Talljoxen mĂ„ste pĂ„ nĂ„got sĂ€tt ha kommit in genom köksfönstret som stĂ„tt pĂ„ glĂ€nt men med gardinen för hela fönstret Ă„ sen sjĂ€lvklart inte hittat ut. Talljoxen flög mot fönstret 3ggr innan den landa pĂ„ golvet. Vi försökte flytta bĂ„de soffan Ă„ bordet samt hĂ€mta en spade sĂ„ vi kunde lyfta upp den. Öppnade bĂ„de fönstret pĂ„ vid galvel Ă„ altandörren utan att den flög ut av sig sjĂ€lv. Men nĂ€r jag satte spaden precis framför klorna pĂ„ talljoxen fick den sig ett spratt (eftersom vi inte va beredda sĂ„ föll vi nĂ€stan omkull Ă„ satte hĂ€nderna över huvudet som "skydd". MĂ„ste sĂ€tt grymt roligt ut haha😂) Ă„ flög ut genom fönstret Ă„ satte sig pĂ„ altan rĂ€cket Ă„ bara stilla pĂ„ oss. Snabbt stĂ€ngde vi allt Ă„ kunde pusta ut haha. Theo sa flera gĂ„nger "mamma fĂ„geln va inne hĂ€r. Va busigt". Han e bara för go 😍
 
 
 
Runt 13 tiden kom sen min morfar Åke pĂ„ besök dĂ„ han skulle hjĂ€lpa oss med att klippa ner Ă€ppeltrĂ€det nu inför vintern. SĂ„ fort han klev innanför dörren greppa Theo tag i honom Ă„ sa "Åke kom Åke kom". VĂ€ldigt uppskattat av morfar tanke pĂ„ att de vĂ€ldigt sĂ€llan trĂ€ffas. De lagade mat, lekte med bilarna Ă„ dinosaurierna. Under tiden sĂ„ startade jag en tvĂ€ttmaskin Ă„ hoppa in i duschen.
NĂ€r Ă€lsklingen kom hem sĂ„ började de med att klippa ner Ă€ppeltrĂ€det. TrĂ€det ska tydligen klippas pĂ„ hösten. Tur att vi har min mormor Ă„ morfar som kan sĂ„nt👍
Jag Äkte till systemet Ä ica maxi för att handla lite. Gjorde ordning maten till resten av familjen innan jag begav mig till jobbet. Nu idol tittande Ä en lugn kvÀll framför oss.
 
VĂ€l hemma hinner vi sĂ€kert med ett arrow avsnitt Ă„ lite alĂ€nt mys innan vi kryper till kojs❀
GĂ„rdagens fina himmel

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0