Sjukdom, ortoped, läkarbesök, ännu mer sjukdom

Ytterligare en vecka har gått och bloggandet har legat på hyllan pga sjukdom med ledande trötthet. Jobbade förra måndagen men har sen dess åkt på världens förkylning efter att skrutten haft det. Även älsklingen har legat deckad, men trots det tagit sig till jobbet och fullföljt dagarna. Jag däremot hade blivit hemskickad igen i onsdags samt fredags om jag hade "testat" jobba för att inte förlora timmarna, men som sagt det hade inte hjälpt något då jag inte skulle fått jobba ändå. Jag hade turen att det endast va 2 dagar som jag behövde vara hemma då jag va ledig alla andra dagar.
Trots att vi har varit sjuka har vi blivit tvungna att utföra vissa besök.
 
onsdags åkte hela familjen upp till Stockholm för att besöka barn ortopeden. De skulle nämnligen kolla ite extra på Theos ben och fötter då han går inåt med dom, som jag nämnt tidigare. HOPPLÖST att hitta parkering så vi fick bokstavligt springa från parkeringen till ortopeden för att hinna i tid. Vi åkte trots allt hemifrån 1 tim å 15 min innan vi skulle vara på plats... * SUCK*
Väl framme å vi kom in till henne, så tog det endast 5 min. Hon fick se hur Theo gick, kände på både rörligheten och hans leder (knä, fot å höft) och frågade lite allmänt om han hade ont osv. Hon sa att ALLT såg bra ut å precis som det skulle vara. Barn i hans ålder får oftast så (inte alla men många) men att det växer bort med åren samt när utveckligen börjar stanna av så kroppen hinner med. När vi nämnde att han snubblar på sig själv när han springer (samt går ibland) å att vi trodde att de berodde på just att han går inåt med fötterna, sa hon att det troligtvis berodde på att han går/springer lite för fort då hans koordination fortfarande utvecklas å att det som redan har utvecklas inte riktigt hinner med i farten (hoppas ni förstår hur jag menar haha). Hon nämnde även att iläggssula/skena inte används längre, då de inte ger de resultat man önskat. De skadar tydligen mer än va de hjälper, så hon rekommenderade inte det, utan bara vänta ut allting :)
Vi tacade för oss å begav oss hemåt. Åkte förbi biltema då älsklingen skulle köpa ett element till tvättstugan, Theo ville ha en lastbil, lite solcellslampor att ha i trädgården så det lyser upp lite samt något mer. Passade på när vi ändå va ute å åkte. Skulle ha kollat lite mer på soffa men Theo började tappa tålamodet så vi åkte hem igen.
Blev en mycket lugn em/kväll för hela familjen med varm mat å dryck.
 
torsdags hade jag ett läkarbesök då de skulle ta lite prover å se varför jag varit så trött. Eller de skulle väl mer eller mindre bekräfta att det hade med mitt järnvärde å göra. Varje höst när vädret slår om från ena dagen till den andra så känner jag så här, så jag har alltid en aning om vad de kan vara. Blev en promenad ner till stan då älsklingen hade tagit bilen på morgonen till jobbet. Rätt skönt i den friska luften trots att de va småkallt. Väl på vårdcentralen så konstaterade dom att mitt järnvärde låg under "normalstrecket" (man sa absout inte ha under 117 tydligen). Mitt värde va 115 så de rekommenderade mig att köpa järntablerrer direkt så att tröttheten skulle minska. Va bara å lyssna så begav mig till apoteket å införskaffa de. Gick förbi mamma på jobbet en snabbis också innan vi köpte lunch från sybilla (korv med pommes). Vi begav oss till älsklingens jobb å satt utanför där tills han slutade (45min) så vi slapp gå hem i kylan.
Som vanligt så lös Theo upp (likaså jag hihi) när han såg sin pappa titta ut genom fönstret. Inte ofta man ser älsklingen i sina arbetskläder men må säga at de e rätt sexigt haha ;)
Väl hemma så bev det som vanligt mycket lugn kväll då förkylningen fortfarande va som den va. Hosta, snora å allmänt seg e ingen bra kombination.
 
fredags, ja va gjorde vi då?! INGENTING som jag kommer ihåg haha. Sovmorgon till halv 11 då Theo underhöll sig med min mobil å väckte inte mig förrän då. Jätte skönt tanke på att man mådde som man gjorde. Kände mig betydligt piggare men näsan kunde inte säga detsamma. Tur att jag sjukanmäde mig båda dagarna även om jag gärna hade jobbat.
Älsklingen jobbade, som vanligt, till kl.13 på fredagar så det vart en famlije dag/kväll hemma. Jag å Theo begav oss till parken en lite stund medan älsklingen fixade å donade i tvättstugan. Ska blir grymt skönt å få de klart! Nästa projekt där inne blir å dra rör därifrån till lilla badrummet. Tur att vi har så händiga pappor som kan sånt :)
Middagen bestod av korvstroganoff och idol tittande. Theo somnade som vanligt av sig själv i soffan utan bekymmer runt 20 tiden.
Nu på sistonde så har det blivit lite senare (runt 20 tden) istället för 18.30-19 tiden. På ett sätt ganska skönt då man får betydligt mer tid med honom å hela familjen, men han e fortfarande jätte trött på mornarna när han ska upp å blir rätt grinig. Iofs så är älsklingen likadan då han HATAR å gå upp tidigt så det kommer nog alltid vara så ;) Spelar ingen roll när man somnar. Lika trött å grinig ändå haha. Bör nog inte säga så mycket då jag e likadan med att jag e jätte trött på mornarna, dock så gnäller jag inte å tar ut de på någon annan :)
 
Hela lördagen vart de en hemma dag, bortsätt när jag å Theo åkte iväg på Knatteskutt på morgonen å handlade lite efter. Älsklingen hade tydligen något å göra hemma som jag INTE fick veta va de va.. Hmm va kunde de vara.. Anade att de hade med min födelsedagspresent å göra då jag fyller år imorgon (den 18/10) men skulle fira mig med släkten igår (sön). Alltid lika nyfiken på va han hittar på :D
Knatteskutten gick väl sisådär. Allt som de inte skulle göra va roligast haha. De va meningen att de skkule ha streetdance idag men att springa, klättra å busa va mycket roligare haha. Nästa vecka är det dags för volleyboll. Kanske e något för Theo då han älskar bollar av olika slag. Både fotbollen å basketen gick jätte bra så håller tummarna :)
Som sagt, de vart en lugn hemma dag, vilket vi behövde. Skulle egetligen ha åkt till min faster som fyllde 45 år å fira henne men tanke på att vi skulle fira mig dagen efter så beslöt vi oss för att ha en lugn kväll hemma å hoppades på att förkylningen skulle släppa lite iaf.
Bilden har inget med inlägget å göra^^
En gammal bild från 2012 (?) då jag va uppe i Stockholm å va modell för en dag :)
Fick de i studentpresent om jag minns rätt.
SAKNAR DET LÅNGA HÅRET (hårförlängning)!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0