5 år med körkort

Precis som inlägget innan så undrar jag vart tiden har tagit vägen. Fick ett sms av mamma tidigare idag där hon skrev "Tänk att det är 5 år sedan på dagen du kom hem med lappen där du hade klarat körkortet!".
När jag tänker efter så stämmer det alldeles utmärkt. Den 2 sep 2011 va den dagen jag lyckades ta körkort!🚗 Minns hur stolt jag va å lättad att kunna ta bilen när som helst å bara ut å åka! En helt annan frihet från allt. Slippa ha med mamma eller pappa när man skulle någonstans, till träningen, kompisarna eller vart man än skulle. Otroligt skönt!
 
Minns även hur stolt min lillebror va, hur stort det va för honom att just hans storasyster skjutsade å hämtade honom från skolan. Han kunde t.o.m. stanna kvar 3åmin extra bara för att få åka med mig hem. Han va så stolt å de värmer fortfarande så mycket i mitt syster hjärta❤
 
Känns på ett sätt väldigt konstigt att veta att jag får börja övningsköra med andra personer. Att just jag får vara handledare. Känns rätt så overkiigt men sant😊
 
Ni som har körkort, hur länge har ni haft de?  Åh ni som inte har, går ni i tankarna att skaffa? 😊 Berätta gärna!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0