5 frågor å 5 svar om min å Mickes relation

Hur träffades ni å vem tog kontakt först?
Vi träffades faktiskt på en internet sida som heter "Twoo" någon gång i oktober 2012. Tror att de e en dejting sida men ingen av oss hade registrerat oss där för att egentligen hitta kärleken utan mer för att hitta en vän. Jag tror att allt börja med att jag gillade en av hans bilder å han tog första steget med att skriva till mig (kan ha varit tvärtom också). Då vi endast hade kontakt via den sidan i ett par dagar å endast på kvällarna (kom aldrig in på sidan via min mobil så kunde endast svara när jag satt vid datorn) så blev de att älsklingen fråga efter mitt nr. Blev mer intensivare sms å även innehållet (inga sex sms utan mer att vi börja kalla varann bejb, snygging, hjärtat osv istället för den andres namn).
Vi pratade aldrig i telefon förrän samma morgon då vi skulle ses irl. Skulle ha setts ute på krogen på juldagen men då vi gick om varann å han drog till Sthlm med sina polare så bestämde vi att vi skulle träffas dagen efter istället. Smsade fram till 6 på morgonen å vi skulle ses kl.13 (annandag en onsdag). Jag ringde å väckte honom vid 12 å de va första gången vi hörde varandras röst. Han mötte upp mig i Tälje när jag kom med tåget (jätte nervös va jag). Han kom ut från pressbyrån med en redbull i handen å gav mig en varm kram direkt. Nervositeten försvann direkt å de kändes som om att vi hade känt varann hela livet. Allt flöt på hela dagen (eller ah de 4 tim vi sågs) å han bjöd på lunch. Han träffa t.o.m. min mamma för första gången å jag träffade hans polare Mika. Mamma märkte direkt att de va något speciellt med honom å att han va Micke med stora M'et (vilket jag även kände). Vi kollade en period av Aik matchen som han å Mika skulle kolla på innan jag blev tvungen å åka till mormor på middag. Jag nästan halvlåg i hans knä utan att röra honom om ni förstår hur jag menar haha. Vågade lixom inte även om jag ville luta mig. När jag sedan skulle gå å vi sa hejdå så gav vi varann en jätte lång kram å så tittade vi varann djupt i ögonen men inget mer hände. De va lite som film haha. Vi titta verkligen varann i ögonen å på varanns mun som om att vi ville pussa varann men att ingen vågade🙈😶
Vi smsade å pratade flera timmar varje dag å andra dejten skedde på fredagen den 28/12 då Micke bjöd mig på hockey match (AIK). Då skedde allt denna dag. Han gav mig en puss på munnen direkt när han hämta upp mig med bilen på stan, åkte både till systemet å ica för att handla å därefter så bjöd han på mat. Blev lite mer pussar, kyssar, hångel å lite allmänt mys. Sen blev de att vi skulle möta upp Mika på stan å ta ett par bira till innan vi skulle bege oss till Hovet. Minns att AIK vann å firandet fortsatte sedan i Tälje igen. Mer strul å drickande blev de🙈 Sov även över hos honom å då behöver jag inte gå in på detaljer men massa mys blev de haha 🙈😶 Redan då visste jag att jag älskade honom å att känslorna va besvarade men de tog till den 1 feb 2013 innan vi blev ett par offentligt med att kalla varann pojk- & flickvän. Även om vi redan från dejt två betedde oss som ett par oavsett om vi bara va hemma, på stan eller hos den andres föräldrar. Vi va nog ett par redan tidigare men ingen som riktigt vågade fråga vart vi verkligen stod haha. Får tacka Mickes tjejkompis Bonnoe som tillslut frågade om hon kunde kalla oss ett par eller inte haha. Då svarade han ja utan att tveka samt gav mig en puss❤
 
Vad är det bästa med din partner å vad va det du la märke till först när ni träffades?
Oj det finns så mycket bra med Micke, de mesta faktiskt. Något jag alltid har älskat med honom är att han har ett hjärta av guld. Så stort å varmt. Trots att han inte är en romantiker (något han själv säger) som t.ex kommer hem med blommor helt random eller presenter titt som tätt samt har maten klar efter en lång arbetsdag, så slutar han ändå aldrig att överraska. Han vet hur man gör sin tjej glad. Han vet hur han ska få mig att känna mig extra speciell. Han vet va jag vill ha utan att jag behöver säga något. Han ser igenom mig å vet när han ska vara tyst å när han ska prata.
Micke är inte bara min pojkvän, min sambo å min fästman. Han är dessutom pappa till min son, världens bästa dessutom. Sättet som han leker å tar hand om Theo är obeskrivlig. Det gör mig knäsvag. Jag ÄLSKAR honom för den fina människa han e å att han är den han själv vill vara, inte för att han försöker vara den person alla andra vill att han ska vara. Han är perfekt för mig❤
 
Det första jag la märke till när vi träffades för första gången irl va hans ögon. Hans underbart fina havsblå ögon. Hans blick som han gav å de varma leendet. Det va verkligen kärlek vid första ögonkastet❤
 
Va e de sämsta med din partner och vad önskar du att han skulle kunna bidra mer till (i hemmet, fritiden, i relationen t.ex)?
Han har väl inga direkta dåliga sidor så utan de e väl mer att vi har lite olika intressen till viss del som gör att tiden inte riktigt räcker till ibland. Hans data/ps4 spelande har jag egentligen inte förstått mig på å att han skulle kunna sitta där 24/7 om han fått. Mycket e för att jag inte har det intresset samt att jag inte har satt mig in i de även om han försökt få in mig mer (så jag får skylla mig lite själv). Däremot så har han en dålig vana att sätta på datorn de första han gör när han kliver innanför dörren oavsett om han har jobbat, handlat, varit hos Hampus på lan, umgåtts med mig/familjen eller va de nu kan ha varit. Den där dumburken är jämt på å mycket (inte all tid men mycket) tid går åt att sitta där även om de e hans hobby.
 
Vi gör massa saker båda två å vi har nästan delat in de så utan att vi tänkt på de. Allt i hemmet e i stort sätt min del där jag tvättar, städar (för de mesta), lagar mat, plockar undan, handlar, skriver inköpslista, har koll på vad som ska handlas klädesväg till Theo, rabatterna ute osv. Micke gör så mycket annat som är mer "kill" göra. Som t.ex. klipper gräsmattan, fixar å donar med byggprojekt (bl.a. torkrummet), allt som har med bilen att göra -städa, tvätta, tanka.
Men till självaste frågan. Något jag skulle uppskatta att han hjälpte till med är t.ex matlagningen när jag kommer hem senare än honom eller bara allmänt. Alltid roligare å hjälpas åt. Han skulle även kunna hoppa att starta datorn när han kommer hem. Känns ibland som den hamnar i fokus även om han kanske inte sitter där direkt.
 
Va tror du Micke fastnade för hos dig å något som han kanske stör sig lite på?
Oj det har jag aldrig tänkt på å inte direkt frågat honom faktiskt haha. Ehm... Han har aldrig klagat på min mat så matlagningen har väl varit en fördel kanske😝 Nä men han har sagt från början att jag är fin som jag är å att jag inte behöver ha smink för att göra mig fin. Mitt varma hjärta å att jag hellre tar hand om andra före mig själv. Mina ögon å mitt leende har han även nämnt att han gillar lite extra mycket. Något han säger ofta är att jag är världens bästa mamma å att jag har gett honom det mest värdefullaste man kan få i världen, å de värmer så otroligt mycket i mitt hjärta❤
 
Hmm.. Han pratar väldigt sällan om känslor överlag, oavsett om de e bra eller mindre bra saker. Men något jag själv skulle ha stört mig lite på e nog att jag e en tidsoptimist haha. Tjatar jämt att han måste göra sig klar i tid men de slutar alltid med att han får vänta på mig ändå. Även att jag kan påpeka smågrejer å haka upp mig på dem en längre tid haha. Finns säkert massa saker men inget som han uttrycker sig om.
 
Allt har gott fort fram för er, när de gäller att bli ett par, bilda familj, bli sambo osv. Va allting planerat eller ångrar ni någonting? Va tyckte alla i eran omgivning om allt detta?
Allting va planerat på ett sätt. Att bli kär å bli ett par kan man egentligen inte råför eller styra då känslorna tar över. Våra känslor för varann klickade direkt så varför vänta.
Jag bodde hos honom 5dagar/v redan innan vi va tillsammans å de va väl inte riktigt planerat men samtidigt så ville vi vara nära varann hela tiden å så fort vi va ifrån varann så pratade vi i mobilen i minst 1tim + massa sms utöver de. Vi kunde helt enkelt inte vara ifrån varann utan saknade va så stor. Vi blev inte sambo på riktigt å adressändringen skedde inte förrän i september 2013 konstigt nog.
Graviditeten va så planerad den kunde bli. Vi va överrens att jag skulle sluta med p-piller men att det fick ta den tid de tog. Ingen stress att "nu måste vi ha sex", utan även de hände när de hände. Blev de 1 gång/v eller 4ggr/v så blev de så. Vi låg inte i helt enkelt bara för att vi ville bli föräldrar som vissa gör. Sen att de gick så pass fort (fick mensen endast 1 gång) trodde vi aldrig. 3 mån in i förhållandet kunde vi aldrig tänka oss att jag skulle bli gravid men otroligt glada blev vi. Grät av glädje å de va då vi ansåg att detta skulle förändra våra liv totalt. De bästa vi kunnat göra❤
Jag, å jag kan även tala för älsklingen, ångrar INGENTING i vårat förhållande. Allt vi har gjort har lett till att vi står här idag med världens finaste son, en förlovningsring på fingret, ett kedjehus som vi båda står ägare för, planer på att utöka familjen inom snar framtid, framtida resor osv. Vi har allt vi skulle vilja ha å de e med varandra som vi vill spendera våra liv med. Varför försöka lura sig själv med att inte visa sina känslor för varann. Våga ta steget för man vet aldrig va den andra känner om man inte frågar eller visar sina egna känslor❤
 
Oavsett va alla i omgivningen tyckte så ville vi ta alla dessa steg. Det enda som alla hade en åsikt om va just graviditeten efter endast 3mån. Vi anade detta å alla frågor som skulle komma upp. Därför va vi fullt förberedda med att ta reda på de flesta frågor redan innan vi gick ut med nyheten.
Våra föräldrar blev överlyckliga även om de hade frågor. De va första barnbarnet på bådas sida så de kändes extra kul å spännande. De blev lite lugnare när vi hade svar på deras frågor utan att tveka å fundera ut något. Allt blev så vuxet å de förstod direkt att vi va redo för att bli föräldrar samt att det inte va ett beslut vi inte hade snackat igenom.
Älsklingens polare sa inte så mycket enligt honom själv förutom att de blev grymt glada, speciellt Hampus som sen blev Theos gudfar.
De flesta av mina polare visade bara en negativ sida i stort sätt hela graviditeten vilket va GRYMT JOBBIGT!!! Två ansåg (säger inga namn) att vi nu blev tvungna att bevisa både för varann å för alla andra att vår kärlek va äkta å att de skulle hålla. Asså va serisöt?! Att bevisa för varann att vår kärlek va äkta gjorde vi redan från start å framför allt när vi besluta för att bilda familj. Men för alla andra? Bullshit! Vi behövde inte bevisa någonting då de inte har med vår kärlek å beslut att göra. De va helt emot de å sa att man inte kan känna någon person tillräckligt mycket efter den korta tiden osv. Va e de för j*vla vänner?! Va glada för vår, för min skulle istället å håll alla negativa känslor för er själva. Jag blev så arg på dom då jag inte ens fick ett grattis. Dock tror jag mycket att de har med svartsjuka å göra oavsett va de säger. När förlossningen väl närma sig så hade de helt plötsligt vänt blad å de va bara "bebis bebis bebis" (samma sak när Theo föddes)...
De andra ändrade uppfattning betydligt tidigare även om de tyckte de va alldeles för tidigt. De visade att de va glada för min skull å sa att de skulle finnas vid min sida.
Den enda av mina polare som enbart visade massa positiva tankar å som verkligen  stöttade mig genom hela graviditeten va Mickis å som även blev Theos gudmor sen. Självklart hade hon frågor men hon va inte ett dugg orolig för någonting då hon visste hur vi kände för varann å att detta va äkta. Älskar henne❤
 
Självklart får man tycka olika om saker å ting men jag tycker ändå att man ska visa lite glädje å stöd när ens polare sen blöjåldern kommer med en så pass stor nyhet. Vara glada för varann å verkligen finnas till. Jag blev väldigt sårad å besviken på vännerna samt så kände jag mig sviken, då de va sällan de hörde av sig å fråga hur man mådde. Visa ingen glädje överhuvudtaget från början utan bara taggarna utåt. Men när allt sedan började lida mot sitt slut å Theo kommit till världen så ville de träffas hela tiden å mysa. Då helt plötsligt va de, de bästa som hade hänt oss. Vet inte.. Har ärligt inte riktigt fått tillbaka den kontakten vi hade innan. 2 av dom har t.o.m. sagt upp vänskapen med mig så ah, känns inte som om att de e någon idé att ens bry sig längre. Speciellt inte nu när en av dom själv har utökat familjen. 
💑
My everything 😍
Real love💍
Bästa som hänt oss❤
Några timmar gammal Theo😍

Kommentarer
Postat av: Mickis

Älskar dig, världens bästa ❤️

Svar: Tack för att du finns i mitt (och Theos) liv! Älskar dig finaste vän <3
Zandra Kjelledal

2016-09-18 @ 20:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0