AIK premiären

Vi kom upp till Friends Arena vid halv 2 tiden och matchen skulle inte börja förrän kl.15. Mika hade våra biljetter så vi fick gå runt och kika lite under tiden vi väntade på honom. Theo som aldrig hade varit på någon match tidigare blev väldigt försiktig där han gick hand i hand med sin pappa, med en AIK halsduk runt halsen och snuttisen i den andra handen, när han såg alla människor som skulle på matchen. Han ville t.o.m. att älsklingen skulle bära runt honom men där sa älsklingen ifrån då Theo är å pass stor nu samt att han e rätt tung att bära runt på längre stunder. Till Theos förtjustning så sprang vi på Gnaget (AIK maskoten). Blev att Theo och älsklingen fick ta en bild med Gnagis innan vi gick vidare :)
Vart vi än gick så tittade Theo efter Gnagis. Han fick en gnagis gossedjur när han låg i magen av sin pappa, som ligger i hans säng. Skrutten sa flera gånger "Theo har gnagis hemma i sängen". Jätte stolt kille.
Gick till AIK shopen och precis som jag nämnde tidigare så ville Theo inte ha något vad älsklingen än pekade på. Gick vidare och skrutten fick en AIK ballong som han gick runt å bar på. Satte oss i solen och väntade på våra biljetter.
 
Väl inne på arenan så köpte vi oss en varsin dricka, en Ahlgrens bilar till mig å älsklingen och Theo fick en liten chips påse (ett lock bete så han möjligtvis kunde sitta still ett tag i alla fall haha). När allting började så va Theo helt inne i sången, alla flaggor å halsdukar som hölls upp i publiken samt av alla människor. Han har aldrig varit på en plats där det ryms så mycket människor så jag försår honom haha.
När matchen väl drog i gång så satt han tyst och tittade i ca 20-25 min medan han käkade sina chips. Sen däremot så fick han myror i byxorna. Då ville han inte sitta kvar på sin plats utan jag fick ta honom med upp i "korridoren" eftersom älsklingen är betydligt mer AIK fan än vad jag e. Vi gick fram å tillbaka och när de va ca 10 min kvar av första halvlek så ville Theo sitta bredvid sin pappa igen.
 
I halvlek så blev det toalett besök, bus i "sofforna" som stod i korridoren och så köpte vi en korv till Theo så han kunde äta när andra halvlek började. Under sista halvlek så satt Theo på antingen sin stol eller i älsklingens knä. Han pratade och skrattade men inte för att han va så intresserad av matchen utan mest för allt runt omkring.
Sista 15 min ville han ha min mobil så han satt tyst å kollade på youtube istället.
Matchen slutade 0-0 och en typisk premiärmatch med massa nerver i båda lagen kändes de som. Inge bra match helt enkelt.
 
Summerar man Theos insatts så skötte han sig helt okej faktiskt då han inte va gnällig en enda gång men ville inte sitta still hela matchen. Klart han blir lite rastlös när han inte riktigt förstår vad som händer eller vad man nu ska säga + att de va hans premiär match :)
 
(tyvärr så öppnade vi aldrig bokhylle kartongen och bygde ihop den, så ska försöka fixa ihop bokhyllan imorgon och ett inlägginnan jobbet)
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med en babyshower! Kan du inte visa bilder på alla presenter? Kan du inte visa lillebrors rum?

Svar: Då jag inte fick någon med Theo så blev jag jätte rörd denna gång å så otroligt överraskad! :DKan lägga upp ett inlägg om presenterna lite senare i veckan, även lillebrors rum DOCK ser de ut som ett förråd för tillfället haha.
Zandra Kjelledal

2017-04-03 @ 09:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0