"Älskling, har du slagit i huvudet på sistånde?"

Igår glömde jag helt bort bloggen då även min onsdag bestod av massa projekt.
Väcktes som vanligt av att skrutten behövde gå på toa. Theo käkade frukost och myste lite framför tv'n innan vi klädde på oss för att promenera till förskolan. Passade på å gå innan hans mormor skulle komma körandes med bilen. Hade blivit ett fasligt liv om han fått syn på bilen...
Väl hemma igen så käkade vi frukost å sen fortsatte mamma med att folla upp gardinerna som hon inte hann klart med sist. Jag gick runt å småplocka å la alla Theos pussel å spel under vår avlastningsbänk i vardagsrummet istället för vår "steg"hylla. Försökte bestämma mig hur möbleringen skulle vara i lillebrors rum men som vanligt kom jag ingen vart. *suck*
Har funderat på en ny byrå till lillebror eftersom jag inte tycker att den som står i hans rum passar in färgmässigt, utan den passar mer in i Theos rum (hans gamla). Kollade runt både på ikea och mio. Hade som krav att den inte skulle vara lika djup som den han har nu i sitt rum, vit & minst 4 st lådor. Fastnade för en från mio som vi åkte å kollade på. Va egentligen inte meningen att jag skulle köpa någon byrå utan bara titta men de slutade med att jag frågade om den fanns på lagret. Tyvärr fanns den inte här i Södertälje men de kunde ringa Kungens Kurva å lägga undan en till mig om jag ville om jag inte ville vänta till nästa vecka då de kunde få hem den. Men utan att tänka mig för så sa jag JA. Jag drog med mamma å sa att vi nu direkt skulle åka upp å hämta den. Ni skulle ha sett hennes min å när hon suckade då jag e precis som henne tydligen haha😉
När vi kom tillbaka till Södertälje med byråkartongerna i bakluckan så åkte vi förbi Målarboden då jag även hade fått för mig att göra om ena väggen i lillebrors rum å ha en fondvägg (om jag hitta någon fin färg eller tapet). Men jag fastnade inte riktigt för något så det får vänta tills jag e nöjd.
Fick skynda oss å hämta skrutten då jag redan hade ringt å sagt att vi skulle bli lite sena. Jag släppte av mamma vid dagiset å åkte sen hem för att bära in kartongerna å sen förbereda middagen.
 
När de kom hem vart de full fart. Theo va överallt & mamma skulle fortsätta med follningen då de inte blev så mycket tanke på att jag fick något knäpp helt plötsligt. Samtidigt som vi skulle möblera om i skruttens rum för att få in lillebrors gamla byrå i hans rum då han behöver ha 2 st byråer. Vart en himla process bara för att jag spontanköpte en byrå haha.
När älsklingen kom hem låg kartongerna oöppnade på hallgolvet, vi höll på att möblera + att jag skulle ha koll på maten. Som svar när jag sa vad jag hade gjort va "Älskling, har du slagit i huvudet på sistonde?" 
De han menade va att jag inte alls va så här när jag vänta Theo utan då sköt jag bara allt framför mig å va inte alls lika intresserad av inredning överhuvudtaget. Nu så har jag världens panik över att inte hinna klart med lillebrors rum innan han bestämmer sig för att bemöta världen...
Älsklingen (tillsammans med min pappa som även hade kommit) fick börja med att fixa upp taklampan i lillebrors rum (med elen å lite sånt). Han fick också börja med att skruva ihop byrån innan maten va klar.
När vi alla hade käkat så blev mina föräldrar tvungna att skynda sig till basketmatchen medan jag nattade Theo å älsklingen byggde ihop byrån.
 
Hela onsdagskvällen bestod av att jag la in alla lillebrors kläder i stl 50/56 i hand byrå + fyllde 2 st backar med stl 62/68 som jag ställde på golvet istället för att de skulle ligga i påsar. Ställde upp lite grejer på byrån (ska dock inte stå där sen) + små pysslade lite , bl.a. koka upp lillebrors nappar som han fick på baby showern.
Älsklingen satte sig å spelade tills vi fick å la oss. Han va helt slut. Vi somna på stört igår.
 Nya byrån å lampan på plats + napp kokning.
Ommöbleringen i Theos rum + att hans personliga tavla fick byta plats å "love" tavlan fick åka upp👍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0