Bokhyllan och en del av "skötbordet" på plats

Även denna dag så har det varit fullt upp här hemma trots att man har varit ledig från jobbet. Att vara ledig från jobbet innebär nästan aldrig att mna är bokstavligt ledig har jag lärt mig de senaste åren haha. Dagarna går mycket fortare när man har saker å göra, vilket jag iofs tycker e bättre för de blir så segt annars.
 
Efter att jag lämnat Theo på dagis så blev de inte så jätte lång promenad, max 20 min men de räckte gott å väl för att få lite extra energi. Började med att vattna blommorna ute och kolla posten. Hann med 4 st tvättar under hela dagen vilket va skönt (en tvätt med vinterjackor så de kan läggas undan). Vattnade även blommorna och mina potatisar samt små plockade lite. Vek även ihop gårdagens tvätt och la in det på sin plats i garderoberna.
Började sedan med att skruva ihop bokhyllan. Gick mycket bättre än jag trott å de va faktiskt inte så värst många skruvar som skulle hålla ihop allt. Blev riktigt bra, dock hade jag trott att den skulle vara lite högre av någon anledning även om man hade sett måtten innan. Nu är den i alldeles lagom höjd för Theo och lillbror så de kommer kunna gå och hämta (och lämna) böcker som de vill, istället för att be oss om hjälp varje gång de vill ha något att bläddra i☺
Rensade i våra badrumslådor och slängde en hel del (bara mina grejer, då älsklingen knappt har något som tillhör honom där inne) det finns mer yta att fylla på mer grejer *skämtosido* haha. När men de va skönt å få de rensat så man vet vad man har där inne. La även undan Theos blöjor, som han hade innan han blev blöjfri.
Tog bort nagellacket på fingrarna och tog kort på presenterna från baby showern (kommer upp i ett inlägg imorgon) samt käkade lite lunch innan de va dags att hämta skrutten igen.
 
Promenad hem i 🌞-en. Lyxade till eftermiddagen med en varsin sandwish glass framför en film. Theo blev även väldigt glad när han såg bokhyllan och när han upptäckte att han nu når alla böcker själv.
Vi förberedde middagen (skalade och förberedde potatisen) tills älsklingen kom hem. Ställde in hasselbackspotatisen i ugnen och gjorde en god sallad till mig. Potatisen tog lite längre tid än jag hade räknat med så älsklingen hann både grilla fläskkotletterna och börja med att skruva ihop "skötbordet". Theo ville självklart hjälpa sin pappa med byggandet.
Efter middagen blev de ett lååångt bad tillsammans med skrutten. Jag passade då på att tvätta håret så jag slipper göra det imorgon. Älsklingen skruvade ihop det sista av "skötbordet" eller ah köksskåpet. Det som nu saknas är en skiva som ska läggas på skåpet som min kära pappa ska fixa i helgen. På denna skiva ska vi sedan ha en uppblåstbar sköt bädd som lillebror kommer ligga på under blöjbyte. Pappa har även sagt att han även ska fixa en kant på ena sidan (mot toaletten) så lillebror inte rullar ner (åt andra hållet så är väggen tätt intill).
Kvällen avslutades med filmmys och sagoläsning för skrutten. Han somnade på 5 min. Jag har nu varvat ner med att ligga här i soffan, kollat på Bygglov, Superstars 2017 och nu nyheterna.
Snart blir de å krypa till kojs så jag förhoppningsvis känner mig lite piggare i morgon.
 
Hoppas ni har haft en underbar tisdag :)
Dagens middag
Mycket stolt storebror som längtar efter sin lillebror❤
Kvalitéts tid😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0