Lillebrors rum

Som ni märker och kanske har förstått så har jag en stor panik å ångest känsla förtillfället samt har haft det ett par veckor nu. Känslan att vi inte ska hinna färdigt med lillebrors rum innan hans ankomst till oss.
Det är väl framför allt jag (och min mamma som har hjälpt oss väldigt mycket med saker å ting) som har visat denna känsla utåt sätt men jag vet att även älsklingen tycker att veckorna går alldeles för fram just nu. Endast 44 dagar kvar till beräknat MEN ingen kan veta exakt när lillebror har tänkt å komma, förutom han själv. Han kan lika gärna komma inom några dagar som om 8 v. Vi får vänta å se helt enkelt. Han är välkommen vilket som förstås men jag hoppas att han kommer närmare beräknat så vi hinner klart med de förberedelser vi håller på med + att jag kanske känner mig mer "redo" att släppa graviditeten❤
 
Vi ska framför allt hinna klart med:
* Packa förlossningsväskan
* Vill hinna med graviditetsfotograferingen som ska ske den 29:e eller 30:e april
* Få i ordning i lillebrors rum- sängen ska målas å ställas på plats, myspölen ska färdigställas å ställas på plats samt hänga upp "sänghimlen" kring pölen, få upp vimplarna på väggen, hyllan ska upp på väggen samt fyllas på, byrån ska få sin rätta plats å alla hans leksaker ska få sin plats
* Få ordning på det s.k. skötbordet samt fylla på det (allt är inköpt)
* Montera ihop vaggan å bädda
 
Lillebrors rum ser förtillfället ut som ett förråd vilket e väldigt jobbigt då jag känner att det inte går framåt även om varje minsta liten grej som hamnar på rätt plats e ett steg i rätt riktning.
Får vi bort alla sopsäckar med kläder som lillebror en dag kommer växa i, och min massage bänk så kommer rummet så mycket renare ut. Dock vet vi inte vart vi ska ställa säckarna då garaget e rätt fullt för tillfället (älsklingen måste till tippen å slänga alla kartonger). Massage bänken kommer få sin plats under vår säng när vi tar ut dynorna som tillhör altanmöblerna på baksidan.
 
Finns som sagt massor att göra på hemmplan samtidigt som jag har 23 arbetsdagar (e de tänkt) kvar innan min graviditetspenning drar igång (om jag får den beviljad). Då återstår det endast 10 dagar till BF.
I helgen ska pappa fixa klart bänkskivan vi ska ha över skötbordet så början av nästa vecka så hoppas jag att vi kan bocka av den punkten iallafall. Han ska även försöka fin justera spjälsängen i helgen så mamma kan börja måla den i antikvit färg nästa vecka.
 
Här nedan får ni se en del hur de ser ut idag:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0