PĂ„skhelgen🐣

Tog ett break frÄn bloggandet över pÄskhelgen vilket ni kanske förstod. Ville bara njuta Ä umgÄs med familjen, Àlsklingens förÀldrar samt hans syster med familj.
 
HÀr kommer en liten sammanfattning av vÄran helg:
LĂ„ngfredagen:
Jag jobbade mellan kl.7.30-16. Lugn dag pĂ„ jobbet som började med lite 🌞 Ă„ blĂ„st, som sedan slutade med ❄... Åkte hem till Ă€lsklingen som hade prickat av listan som jag hade lĂ€mnat i morse för att vi skulle komma ivĂ€g sĂ„ fort som möjligt. Blev att jag packade ihop mina klĂ€der, la ner maten vi skulle ha med oss Ă„ stĂ€llde fram allt i hallen, sĂ„ Ă€lsklingen kunde packa in allt i bilen.
Framme vid landet runt 19 tiden. Snöade hela resan ner typiskt nog sĂ„ de vart en lugn fĂ€rd. DĂ€r bjöds det pĂ„ hamburgare Ă„ klyftpotatis till middag. Super duper gott. Blev en lugn kvĂ€ll med massa prat Ă„ skoj😊
PĂ„skafton:
Jag fick sovmorgon till halv 10 ca. JÀtte skönt men kÀnde mig inte sÄ vÀrst utvilad trots de. Frukost Ä sen va vi ute allihopa. Snö lÄg pÄ backen Ä Theo ville ha en massa snöbollar för att sedan kasta dom i sjön. De var min Ä hans projekt. Micke x2 skulle fixa staketet. Blev en hel del bus Ä skoj hela dagen. Grillade korv pÄ baksidan Ä njöt av dem lilla solen som kikade fram bland molnen. Dock fortsatt kyligt Ä blÄsigt hela dagen. Tur att man tog vinterjackan.
Kul Ă„ se hur kusinerna lekte med varann under dagen till Ă„ frĂ„n. Theo sĂ„g sĂ„ mycket större ut Ă€n va han egentligen e, Ă„ skillnaden kommer bli Ă€nnu större dĂ„ lillebror kommer till oss. Till middag bjöds det pĂ„ lĂ€ttare pĂ„skmat till förrĂ€tt, inbakad flĂ€skfilĂ© (?) med potatiskaka Ă„ conjaksĂ„s till varmrĂ€tt och cheese cake med varma hallon till efterrĂ€tt. Super gott 👌
Under kvÀllen blev det att vi vuxna spelade "Med andra ord" Ä som vanligt bjöds de pÄ en hel del skratt. Kom inte i sÀng förrÀn efter midnatt.
PĂ„skdagen:
Min tur att gÄ upp med skrutten sÄ Àlsklingen fick lite sovmorgon. Jag fick ialla fall sova till 8.20 sÄ de va rÀtt skönt Àven om natten va sisÄdÀr ÀndÄ (sömnen e inte den bÀsta förtillfÀllet- se inlÀgget "v.36(35+0)").
KĂ€kade frukost Ă„ hade de mysigt med Carro Ă„ Loke innan de resterande vaknade.
VĂ€dret va lite bĂ€ttre. 🌞 lös men de va fortfarande vĂ€ldigt kyligt Ă„ smĂ„ blĂ„sigt. Theo och Ă€lsklingen skulle bygga en fĂ„gelholk men de slutade med att Ă€lsklingen fick göra klart den dĂ„ skrutten hellre ville gunga. Han ville dock vara med Ă„ mĂ„la den röd nĂ€r den va fĂ€rdig. Blev korv med bröd till lunch Ă€ven denna pĂ„skdag men varmkorv istĂ€llet för grillat.
Va tÀnkt att vi skulle vara ute Àven pÄ em men Theo frös (Àven jag ska jag vÀl sÀga) sÄ vi myste inne i soffan framför en film istÀllet. De va inte lÄngt ifrÄn att jag somna. Micke x2 Äkte ut Ä fiska Àven idag.
FramĂ„t halv 5 tiden sĂ„ börja jag med middagen- tacos! Älsklingen kom Ă„ hjĂ€lpte till sĂ„ fort de kom hem. Tacos e en sĂ„n matrĂ€tt som man (lĂ€s jag) alltid Ă€ter för mycket av. De e sĂ„ otroligt gott Ă„ enkelt samt vĂ€ldigt uppskattat av de flesta.
Efter middagen tillbringade vi alla framför Bingolotto pĂ„skspecial med varsin lott. Jag har nog aldrig vunnit pĂ„ bingolotto förut men denna gĂ„ng sĂ„ vann jag faktiskt 100kr. BĂ€ttre Ă€n ingenting😉
Blev en vÀldigt tidig kvÀll för oss alla. Vi kröp nog ner redan vid 21.15 tiden. Somnade inom 5min sÀkert.
Annandag pÄsk: (idag)
I morse fick jag sovmorgon igen. Även denna natt vakna jag sĂ€kert 5 ggr pga att jag behövde Ă€ndra sovstĂ€llning.
TyvĂ€rr sĂ„ vakna jag vid 9 av att lillebror tröck massor pĂ„ min blĂ„sa Ă„ fick nĂ€stan springa till toan😅 alltid e de nĂ„got haha... Efter frukosten blev de att jag stĂ€dade i ordning i vĂ„r stuga medan Ă€lsklingen tog med Theo ner till kĂ€llarn för att skriva ett "T" pĂ„ fĂ„gelholken Ă„ sen sĂ€tta upp den. Vi kĂ€kade en snabb lunch innan vi tackade för oss Ă„ begav oss hemĂ„t vid 12 tiden. Jag skulle nĂ€mnligen befinna mig pĂ„ jobbet kl.16 Ă„ ville inte riskera att komma sent pga köer.
Hann hem till 14.15 tiden ca Ä slapp alla köer vilket va otroligt skönt. Medan Àlsklingen Ä Theo badade packade jag upp vÄra vÀskor, sorterade tvÀtten sÄ jag bara kan starta maskinen imorgon & lagade mat till grabbarna innan jag begav mig till jobbet.
 
Tack för en otroligt mysig pĂ„skhelg med fina personer🐣 synd bara att vĂ€dret va som de va!
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0