Förskolebaciller

Heej på er ! Hoppas ni har haft en bra natt. Det har i alla fall jag även om Casper vaknade lite tidigare än vanligt för första nattmålet.
 
Det märks nu att förskolorna och skolorna har dragit igång igen efter sommarlovet. Theo vakna upp och va förkyld och hostig, och verkade allmänt seg. Han hade 37.5 grader i temp, så ingen feber men lite varmare än va han brukar vara (brukar ligga på 36.5 ca). Alla dessa barnbaciller. Det är tyvärr inget vi kommer undan, och värre kommer det garanterat bli när Casper väl börjar på förskolan nästa höst, o han får en förskole plats då. Har en underlig känsla av att de inte kommer vara sjuka samtidigt utan att sjukdomarna kommer varannan gång haha. Vi får se helt enkelt, lite svårt å se fram i framtiden.
 
Theo fick därför vara hemma idag med mig och sin lillebror, för att han inte skulle bli ännu mer sjuk. Under morgonen och förmiddagen så har vi mest bara myst i soffan och spelat lite sällskaps spel. Vi låg kvar i sängen fram till 9 tiden och därefter blev de frukost framför disney junior. Jag bäddade rent och körde igång tvättmaskinen. Tog in alla dynor till utemöblerna och la dom i tvättstugan (dynboxen va alldelesd blöt). Då det regnar ute så blir de inge ogräsrensande idag, utan får underhålla grabbarna inomhus istället. Blir en hel dag i pyjamas!
När älsklingen kommer hem så blir de att åka å hämta ut mitt nya körkort (borde vara det nya i alla fall då jag fått en avi från transportstyrelsen), då jag förtillfället kör runt med ett ogiltligt kort efter att jag bytt efternamn.
 
Hoppas ni får en underbar torsdag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0