Krasch = trasig mobil

Idag har det varit en lugn dag med mycket som hunnits gjorts. Kom iväg hemifrån redan halv 9 istället för 8.50. Hann starta en tvättmaskin innan också. Blev en promenad till affären för att små handla lite + att Casper skulle hinna somna innan jag kom hem. Packa in maten i kylskåpet och rensa klart ogräset mellan plattorna på uppfarten. Hängde ut tvätten på tork på baksidan å startade en till maskin. Medan jag höll på med ogräset så hörde jag plötsligt ett krasch. Min mobil låg på uppfarten och Casper låg å sparkade upp mot vagn skyddet. Han hade alltså vaknat å börjat leka med sina leksaker som hänger i vagnen och då sparkat på skyddet så att mobilen föll i marken (mobilen låg där med bebismusik medan han sov). Skärmen sprack rejält på 3 ställen och skärmen blev lila.... Så onödig kostnad de blev nu (och klantigt att jag la den just där)... 1-1 mellan sönerna nu. Theo pajade min förra mobil och Casper denna... *SUCK*
 
Under dagens gång så blev hela mobil skärmen lila. Det är inte mycket jag ser av min bakgrund just nu. Tur i oturen att pappa ringde tidigare å frågade om jag ville byta mobil då mamma å lillebror skulle göra de. Passade grymt bra! Dock blir de inte förrän under veckan/början av nästa vecka som den nya mobilen i så fall anländer hos oss. Tur att älsklingen har en gammal mobil som jag kan använda så länge haha. 
 
3 tvättmaskiner hann det med att tvättas idag å allting hann torka ute vilket va skönt. Uppfarten blev som sagt fri från ogräs (gäller bara å ta tag i att göra klart rabatten innan de blir allt för kallt ute- bättre sent än aldrig), Theo hämtades å som vanligt ville han inte hem (tog 45 min innan jag fick honom därifrån idag), middagen hann bli klar till älsklingen kom hem, dammsugit å vikt ihop samt vikt in tvätten i allas byråer.
 
Nu ikväll blir de att kolla på "Farang" med älsklingen när grabbarna väl har somnat. Är det någon som har sätt den serien? Tycker att den verkar grymt bra å spännande! :D
Casper höll koll på att jag skötte ogräsrensningen haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0