Mamma tag

1. Hur många barn har du, och hur många planerar du att skaffa? - Har två söner♥ Jag vill ha 3 barn men älsklingen vill bara ha två, så vi får se vem som får sin vilja igenom! 

2. Ett redskap/verktyg som är barn/babyrelaterat som är ett måste? - Babynest och bärsele skulle jag nog säga nu efter andra barnets ankomst. Babynest hade vi inget när Theo va liten men det ångrade vi att vi inte hade införskaffat. Det är super smidigt nu när Casper är liten och ligger mellan oss i sängen samt i vagnen. Bärselen är ett mycket bra hjälpmedel när Casper är ledsen eller inte vill ligga själv på golvet i sitt babygym eller i sin vagga. Han får då både närhet och kärlek när han sitter i bärselen + att man har båda sina händer fria till att utföra saker å ting i vardagen.

3. Något du älskar att göra med ditt/dina barn? - Leka, gosa och mysa! Amma måste jag även säga att jag älskar då de e så himla mysigt samtidigt som jag får ha min son väldigt väldigt nära min kropp. Känna hans närhet och hans hjärtslag <3

4. Hur har ditt liv förändrats sedan du fick barn? - För min egen del har livet inte förändrats överdrivet mycket tanke på att jag aldrig har varit någon partytjej, aldrig rökt eller utforskat världen på de sättet. Har alltid varit en jordnära tjej som gillar mysiga hemma kvällar och umgås med familjen eller vänner. Älsklingen har däremot varit motsattsen till mig- en partykille, snusar, varit ute och krökat var å varannan helg, suttit och gibbat dygnet runt. Han har fått "offrat" betydligt mer eller rättare sagt så har han dragit ner på betydligt mer än va jag har behövt göra <3

5. Favoritbutik att shoppa till barnen och varför? - Newbie har så otroligt fina kläder, men annars så blir de de vanliga affärerna som H&M, Lindex, Kapphal

6. Har du alltid velat ha egna barn? Varför/varför inte? - Ja sen tidig ålder. Alltid velat ha 3 st. Får se om drömmen blir sann längre fram haha. Det är häftigt hur jag och älsklingen har skapat en del av båda i en annan individ. Idag har vi två stycken underbara söner som är kopia av sin pappa å knappt något från mig men de kanske ändras med åren. Jag har alltid älskat barn så de har varit en självklarhet för mig att skaffa (självklart så har de ju hängt på att man hittat den rätta och att båda kan skaffa). På något sätt så är det inte förräns nu när vi har två barn som vi känns hela. Självklart hoppas jag på ett barn till men skulle de inte bli så, så skulle jag ändå känna mig hel och som världens lyckligaste mamma till våra söner samt fru.

7. Det bästa som finns med att vara mamma? - Kan inte välja ut något för ALLTING är så underbart på olika sätt. Det bästa är att jag fått möjligheten att få bli mamma överhuvudtaget!!!

8. Något mindre roligt med att vara mamma?  - Hmm...  Att inte veta vad som är fel när barnen gråter och inte kan förklara vad som är fel. Den här maklösa känslan.

9. Ditt bästa tips för en ny mamma? - Njut av tiden redan från första stund. Dagarna, veckorna och åren går så pass mycket fortare efter att man fött barn! Dokumentera minnen och upplevelser tillsammans<3

10. Slutligen, visa oss en bild på dig och ditt/dina barn?! Kunde inte välja en bild utan det fick bli tre stycken från bröllopsdagen

 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0