Strålande väder

God eftermiddag!
 
Idag lyser solen högt på himlen och det är i stort sätt vindstilla samt klarblå himmel! Hur skönt som helst !
Har precis hämtat stora skrutten på dagis och ska nu börja med hemmagjord glass (håll utskik senare idag så kommer receptet). Som Theo har tjatat haha. Bäst att ta tag i de så han får som han vill😉 Casper ligger lite halv nöjd i sitt gym på golvet, tror att de börjar bli matdags för honom snart vilket de låter som på små gnället.
 
Idag har jag hunnit med massor. Så fort jag lämnat Theo på dagis så hoppade jag promenaden (fick ju en promenad till å från dagis). Plockade undan lite allmänt i huset innan mamma kom på besök innan hon skulle vidare till jobbet kl.13. Medan hon busade lite med sitt yngsta barnbarn så dammsög jag soffan för att jag sedan skulle impregnera in den (minska risken för kladd). Blev att mamma fick praya in soffan + soffkuddarna medan jag matade minstingen. Vi hade tur att han somnade å sov i säkert 2,5 tim ute i vagnen. Jag lyckades då dammsuga hela huset, moppa golvet, göra rent toaletterna samt soffbordet. Mamma klippte ner min persilja (som hade växt grymt mycket) för att sedan frysa in. Klockan hade nu blivit halv 1 å mamma tackade för sig (Casper sov fortfarande). Passade på att käka upp de sista resterna från tacosen. Hann precis mata Casper innan vi behövde gå å hämta Theo.
 
Vid 17 tiden kommer min lillebror och pappa över för att mysa med sina systersöner och barnbarn. Det bjuds på grillat och bara allmänt trevligt sällskap. Kanske kan lyckas få gräset klippt också av lillbrorsan haha. Annars får de passa grabbarna så jag kan klippa gräset. Mamma kommer sedan förbi en sväng när hon slutat jobbet. Älsklingen lär nog inte komma förrän ikväll då han skulle träffa sin pappa☺
 
Hoppas att ni har en trevlig torsdag än så länge. Så slänger jag upp hemmmagjorda glass receptet ikväll ☺
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0