Tjuvstarta med att läsa någon kurs

Idag har det varit grått, trist å regnigt hela dagen. Från att vi vakna till nu...
Känns som om att sommaren är på väg bort nu, och att hösten börjar komma. Hoppas bara att det är fint väder i helgen då vi har tänkt att ta bröllops bilder vid Taxinge slott. Blev aldrig att vi gjorde det på vår bröllopsdag eller veckan efter så nu är det på tiden att vi gör de tycker jag. Vill ju trots allt ha det fotograferats och ännu mer minnen, även om de nu inte är på bröllopsdagen. Lär få pirret i magen igen när jag sätter på mig bröllopsklänningen och gör mig fin medan jag ser min man i kostym (dock utan slips då jag inte lyckades övertala honom till de på bröllopsdagen heller haha). Som sagt håller tummarna att det iaf är uppehåll så att de blir lyckade bilder😄
 
Har blivit en hel dag med massa mys, lek, pusslande, spelande och tv tittande. Casper har sovit i 2 omgångar, 1.5-2tim/gång vilket har lett till mycket kvalitet tid med stora skrutten. Eftersom Casper tar så mycket tid av mig så har det blivit att Theo har dragit sig mer till sin pappa, vilket är normalt och förståeligt. Därför tycker jag att det är så pass viktigt och mysigt att ta vara på den här "lediga" tiden och bara vara jag och Theo. Han behöver sin mamma lika mycket som jag behöver ha min stora kille!❤
När älsklingen kom hem runt halv 5 va de bara att sätta igång med maten. Falukorv med makaroner - snabbt och smidigt, nu när han tydligen skulle iväg med Jeppe på SSK-AIK matchen (Jeppe e SSK´are och Micke AIK´are) här i Tälje. Så de blir nu en egen kväll med grabbarna idag igen. Har inget emot de då jag älskar att umgås med våra söner, så missuppfatta mig inte, dock kan jag tycka att han kan vara hemma lite nu å umgås med oss/mig. Skönt iaf att han kommer hem direkt efter matchen så vi kan kolla film eller något när barnen sover ☺
 
Har även funderat lite på att läsa någon kurs nu när jag e föräldraledig, som jag sedan kan räkna med i lärarutbildningen sen efter ledigheten. Känns som om att jag har den tiden på dagarna, speciellt nu när Casper är så pass snäll som han är samt sover så bra om dagarna. Va tror ni om det? Har någon av er läst på distans under en ledighet? Dea gärna med er, för det har jag nämligen aldrig gjort ☺
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0