3- års kalas🎉🎁🌭🎂

Som jag nämnde i förra inlägget så har jag varit vaken sen kl.6 pga att skrutten vägra somna om.. Det här med att sova ut en lördag, har han inte riktigt förstått sig på, på sistonde haha.
Vi låg kvar å myste i sängen till 8 typ. Älsklingen som inte kände sig helt hundra fick sova vidare. In i duschen för hår tvätt, därefter full fokus på att fixa inför kalaset. Blev väääldigt stressigt trots att man börja i god tid trodde jag. Fiskedammsskynket skulle spikas upp, dammsuga huset, plocka i ordning i både Theo - & lillebrors rum samt vårat, älsklingen skulle skruva ihop både Theos nya skrivbord + stol som han fick på morgonen, vi skulle möblera om i hans rum för att få plats med skrivbordet, duka å lyfta in altan bordet, göra i ordning fruktsallad, skära upp fikat, fixa i iordning oss, älsklingen skulle duscha, koka korv å göra i ordning kaffe osv.
En hel del skulle som sagt fixas tills Theos vänner kom kl.12. Vi hann med allt förutom fruktsalladen så den fick jag lite hjälp med av Evelina å Natalie som kom först med sina söner Milliam å Charlie. Därefter anlände Anna, Linus å deras Olle & Nils. Ett killkalas helt enkelt😊
 
Då Theo endast har träffat Milliam två gånger på ett år å Chalie ingen gång samt Olle någon gång ibland, trodde jag att de först skulle bli lite stelt mellan dom men barn e ju som dom e så alla 4:a (Nils ville vara hos sin mamma Anna) sprang direkt in i Theos rum å börja leka! Otroligt skönt😁
 
Det bjöds på:
* Varm korv med bröd
* Fruktsallad som man fick mixtra ihop själv
* Vanilj glass 
* Chokladbollar
* Kolakakor
* Chokladkaka
* Tårta
 
Min kära mormor hade erbjudit sig att baka tårtorna (en som va laktos å glutenfri samt en vanlig) medan jag hade bakat det andra som jag tidigare meddelat (även det både gluten/laktos & vanlig). Allting va väldigt uppskattat😊
Barnen fortsatte leka med alla Theos leksaker samt fick fiska fiskdamm medan vi vuxna prata för fullt. Lyckan när de fick sin egen påse! Present öppning & en överlycklig kille. Han visa sån tacksamhet å glädje när han öppna varje paket. Inte bara de att han älskar att just öppna paketen utan också för vad de innehöll😍
 
Vid 13.30 tiden va de dags att tacka för de fina presenterna å säga hejdå till sina kompisar då släkten skulle börja anlända strax därpå.
Diskade upp alla tallrikar, glas å bestick så de fanns till nästa fika. Fick skära upp lite mer frukt å sättaa på mer kaffe.
När alla hade anlänt (mormor, morfar, morbror, gammelmormor-& morfar, gammelfarmor x2, farfar, farmor, faster med familj, min faster med man) så vart det paket öppning direkt, följt av mer fika. Det kändes som julafton för Theo då han fick MASSOR av paket (överlycklig kille😁).
Mycket prat, skratt å skoj alla emellan. Skrutten skulle visa alla sina leksaker samt sitt nya skrivbord för alla. Blev att kusinerna lekte för fullt innan gästerna börja tacka för sig lite då å då.
Som vanligt så blev Theo ledsen när alla skulle åka då han gärna ville fortsätta leka men sken upp när jag meddelade att hans gudmor skulle komma förbi en stund efter jobbet.
 
Vi plocka i ordning efter kalaset både i köket å i vardagsrummet. Stolarna tog mina föräldrar hem igen och tårtorna tog min mormor å morfar med sig hem. La in alla fina presenter i skruttens rum och hann precis slänga oss i soffan när Mickis kom.
Älsklingen fick sin egna tid vid ps4 då vi sedan skulle kolla på mello ihop innan jag skulle till jobbet för natt jobb.. Jag å Mickis satt å prata om himmel å jord medan Theo öppnade sina paket från sin gudmor. Lika glad å tacksam även för dessa😍 Hon e världs bäst! Vet inte vad jag skulle ha gjort utan henne i mitt liv!!!❤
 
När jag nattade skrutten vid halv 8 så va de inte långt borta förrän jag också somna. Dunder trött efter en dag med massvis å göra & ett hus fullt med folk. Allt fär skrutten å e han glad e vi glada 😍
När de gällde Mallo låtarna så höll jag faktiskt på Robin Bengtsson å FO&O, men blev vääääldigt överraskad då Owe Törnqvist gick till final.. Sjukt att han fortfarande orkar! Kul att ha en äldre med i finalen men tänker man självaste låtarna så tycker jag inte att han va värd den platsen.
 
Va tyckte ni om kvällens låtar?😊
Hjälper pappa med att skruva ihop sitt skrivbord + stol
 
Bilder från killkalaset😊
 
Älskade kille❤❤❤❤

Kommentarer
Postat av: Mickis

Älskar er mest ❤️❤️ Vill se bilder på alla presenter 😍

Svar: Älskar dig oxå ❤Kan återkomma i senare inlägg angående presenterna😍
Zandra Kjelledal

2017-02-19 @ 16:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0