Dagen i punktform

* "Sovmorgon" till kl.7.30 ca då Thro behövde gå på toaletten å ville ha frukost. Då älsklingen mår sisådär (förkyld) fick han sovmorgon trots att jag e dödstrött å ska jobba denna helg.
 
Mys framför Disney Junior med lite vindruvor innan det vart full fart på skrutten.
 
Hela förmiddagen bestod av pusslande, yatzy & memory spel samt lite annat kul som ritande. Vi får nog införskaffa oss ett spel skåp då Theo nu har hur mycket spel å pussel som helst, istället för att det ska ta plats i hans rum eller utspritt i vardagsrummet. Bättre å ha allt samlat på ett å samma ställe.
 
Älsklingen röjde totalt i garaget. Tog 2 vändor till tippen å slängde alla kartonger (tog upp hela garaget), en byrå som han tidigare haft sina verktyg i samt lite annat smått å gott som bara har stått å tagit plats.
 
* Älsklingen införskaffa två vinkel ställningar (eller va de nu heter haha) å fäste dom i väggen mot tvättstugan. La en plaiwood skiva över så det blev dom ett avlastningsbord. Under kan vi nu ställa lite kartonger som vi idag har inne i vår klädkammare. Han ska även så småning om fixa en verktygstavla till sina verktyg samt fler hyllor så han kan förvara all sin spik, skruv osv i småbyttor där istället för i byrån vi hade förut.
 
Tillbringade 1.5tim i 🌞-en jag å skrutten. Han cyklade fram å tillbaka på gatan. Tog en tripp till parken där han gungade, åkte rutschkana, samlade kottar å lekte i leksaksbilen som står där. Väldigt skönt å komma ut lite👍
 
Svärföräldrarna kom på besök på eftermiddagen. Theo lekte för fullt med sin farmor medan vi satt å pratade med hans farfar samt kollade slutet av längdskidorna på tv'n.
 
* Lagom när jag skulle åka till jobbet 15.40 så hoppade mina grabbar in å badade. Mycket skratt, skvätt å bubblor hann jag se innan bilen rullade mot jobbet. Skönt med lite grabbkväll tycker Theo då han direkt sa "Mamma inte vara hemma. Bara Theo å pappa" haha.
 
Lugn kväll lär det nog bli. Melodifestivals tittande troligtvis kl.20. Hemgång vid 23 tiden. Lär nog komma hem till 2 sovande killar. Lika bra de då jag ändå kommer krypa till kojs pga jobb imorgon 7.30-19.
 
Hur har eran lördag varit så här långt? Några planer i kväll?😊
 
Pusslande, spelande samt ritande
Jag å magen❤
Njuter av 🌞-en 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0