Första klippningen för Theo på knappt 3 år

Då Theo har hostat rätt rejält natten mellan mån å tis samt tis och ons så fick han vara hemma från dagis båda dagarna för att vila upp sig. Passa på å mysa med mig som va ledig från jobbet. Hade dock tänkt träna men det får bli nästa vecka istället när jag e ledig då inget e viktigare än vår son.
 
Under tisdagen gjorde vi inte så mycket. Busade, lekte för fullt, myste framför tv'n eller film, hjälptes åt med både lunchen å middagen samt hade allmänt mysigt bara mor å son. När älsklingen kom hem blev de familje mys fram till att skrutten somnade.
 
Under onsdagen blev de rätt lugnt också men då hade vi sällskap av Theos mormor också. Blev en massa bus å lek men också så besökte vi FRISÖREN för FÖRSTA gången med Theo. Vi (läs jag) har nämnligen inte velat klippa honom tidigare då han inte haft så mycket hår, det är rätt tunnt å så älskar jag hans lockar (de enda utseende mässiga från mig typ haha)😍 Men samtidigt så har de inte vuxit något pga att vi just inte har klippt honom så jag hoppas att hans hår får till tillväxten nu. Han va jätte duktig!!! Trodde att de skulle vara svårare än va de va, tanke på att han aldrig har varit med när älsklingen klippt sig (bortsätt när han va någon enstaka månad) & jag klipper mig aldrig (väldigt väldigt sällan= därför jag inte har tjockare/längre hår trots att jag vill ha de längre)🙈 Men de va inga bekymmer alls. Så fort han såg bilstolen så flöt allting på. Han satt tillräckligt still för att det skulle bli snyggt & frisören va väldigt försiktig å duktig samt pratade med Theo innan han klippte så Theo visste vad som skulle hända.
Skrutten tog sig om huvudet efteråt å sa "titta mamma, Theos hår borta" haha gullunge😍 Han såg så mycket äldre ut nu än innan vilket gjorde att de lilla som fanns kvar av vår "lilla" son, hade typ försvunnit. Tur att han alltid kommer vara min lilla kille❤
 
Innan:
 
 
Efter:
 
 
Så fin❤
 
Så fort älsklingen kom hem så blev han välkomnad av en glad son som ville visa skn nya frisyr. Nu när de båda är korthåriga så liknar dom varann ännu mer än innan. Theo är sin pappa upp i dagen❤ Dock har Theo lite småvågigt i hårbotten fortfarande så när han väl får lite längre hår så kanske lockarna kommer tillbaka😊
Kvällen blev precis som vanligt väldigt lugn. Kröp till kojs vid halv 11 för att jobbet vänta.
 
Hur gamla va erat/era barn bär de klipptes första gången? 😊 Dela gärna med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0