V.23 (22+0)

Ny vecka vilket betyder att 55.4% av graviditeten har passerat och endast 125 dagar återstår. Säger de hela tiden men sjuuuukt va tiden springer fram! Snart tvåsiffrigt!
 
Enligt min graviditets app (allt är självklart individuellt å denna info e bara ungefärlig med mått å sånt) så är lillebror nu:
* Hela 27 cm lång från huvud till fot
* Väger ca 465g i början av veckan och mot slutet av veckan 550g
 
Allmän info:
* Man kan fortfarande ana skelett och organ genom barnets hud.
* Hörseln förbättras å lillebror kan nu urskilja på olika ljud bådr inifrån och utifrån min kropp.
 
Hur mår jag nu:
* Tröttheten kommer å går, beror nog mycket på att jag jobbar mellan 160-190tim/mån när jag egentligen "bara" ska jobba runt 146tim/mån enligt mitt avtal. Det har blivit MASSS extra pass helt enkelt. Känner dock att jag vill jobba så mycket å så länge de bara går innan jag ska vara mammaledig, dock inte så mycket så att familjen blir lidandes!!!
* Ingen halsbränna än så länge
* Inget illamående
* Ökad sexlust
* Matlusten är som vanligt- bra
* + 2kg sen start
Ingen typ av smärta i rygg eller höfter
Känner mig lite klumpigare men ytterst lite
Jätte mycket känsligare än innan graviditeten. Kan börja gråta av minsta lilla haha. Dessa hormoner.
* Träningen MÅSTE jag komma igång med
Älskar känslan av att vara gravid å känna lillens rörelser.
Underbart å se hur kärleksfull Theo är redan nu med å pussa å krama magen bl.a.
 
Jag fick en sån där "kula" som jag ska ha runt halsen så den hänger mot magen, när jag väntade Theo. Ska nog ta fram den nu igen 😊
 
Letade fram en bild från v.23 när jag väntade Theo av ren nyfikenhet. Tycker nog att jag va lite större då än nu trots att det brukar vara tvärtom tanke på att huden redan är lite uttöjd från den första graviditeten.
Är även lite annorlunda form på magen skulle jag nog säga. Otroligt kul å se att de kan skilja så mycket. Även då tyckte jag att veckorna sprang förbi alldeles för fort även om man längtar efter bebismyset! 😁 lär bli fler såna här jämförelser framöver!!!
Nu❤
Samma vecka när jag väntade Theo❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0