2mån kontroll på bvc

Gårdagens bvc besök för Casper resulterade i stora siffror även denna månaden. Han e endast 2 mån men känns som om att han e någon månad äldre tanke på hur fort han växer! Minns att Theo va snarlik men minns inte riktigt att de va just så här stora siffror.
 
Casper som nyfödd:
🌸 52cm lång
🌸 4144 g
🌸 36 cm i huvudomfång
 
2 mån kontrollen:
🌸 61.2 cm
🌸 5760 g
🌸 40 cm i huvudomfång
 
Dvs : 9.2cm längre, 1616 g yngre å 4 cm större huvud på ENDAST 2 mån!!!!
Jag som hade önskat mig en liten kille å som inte skulle gå i sin storebrors fotspår- att växa i ruskig fart! Men där fick jag haha. Iofs är både jag å älsklingen långa (175cm respektive 186cm) men ändå😉
 
De kollade även hur han låg i utvecklingen å de såg väldigt bra ut. De tyckte att han va väldigt stark i nacken å höll upp huvudet jättd länge, skratta å log hela tiden (han va på välsigt gott humör som tur va), jollrade tillbaka när sköterskan pratade med honom, "visade" att han redan har hittat sina händer genom att stoppa dom i munnen m.m.
Allting gick väldigt smidigt å Casper va jätte duktig. Ska bli så spännande å följa han utveckling precis som man gjorde(gör) med Theos☺ Samt jämföra deras utveckling lite. Se vad Theo va tidigare att lära sig kontra Casper osv.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0