Sammanfattning av förra veckan del 1

I måndags trotsade vi vädret. Trots regnet så skulle en promenad tas. Casper låg nerbäddad i vagnen med regnskydd å jag med regnställ. Behövde verkligen fylla på kylskåpet efter midsommar. Passa då även på å hämta ut paket- månadens testogram.
Blev sen massa mys hemma med Casper innan Theo skulle hämtas. Lugn dag/kväll. Älsklingen jobba sin sista vecka innan ledigheten!
 
tisdags hände de inte så mycket. Theo va på dagis, jag tog en promenad med mamma som kom på besök innan jobbet, myste massor med Casper å lagom när vi hämtade Theo så gick vi ner på stan för att "lämna" mamma på jobbet, möta upp pappa som skulle passa Theo under tiden jag va hos barnmorskan för återbesöket efter förlossningen. Passa även på å sätta in spiralen, då man kan göra de som tidigast 6v efter förlossningen (va precis att jag kunde de).
 
🌸 Mitt blodvärde/järnvärde låg på 115 så skulle fortsätta med järntabletterna ett tag till (ska ligga på minst 117)
🌸 Hade gått ner 12 av mina 15 kilon som jag gick upp under graviditeten (så man kan säga att jag har 3+3kg kvar då jag vill gå ner ytterliggare lite till)
🌸 Blodtrycket va lika bra som vanligt
🌸 Allting såg bra ut i de nedre regionerna (passa på å kolla de när spiralen ändå skulle sättas in)
🌸 Mina magmusklar har inte riktigt gått ihop än men snart så kan man börja träna magen igen
 
Blev lite allmänt prat om hur jag upplevde min graviditet, förlossningen å hur livet såg ut nu. Precis som återbesöket gick ut på. Alltid lika trevligt å prata med min barnmorska😊 Kommer sakna henne!!!
 
onsdags blev de att Theo fick vara hemma från dagis. Va först inte meningen men då hela familjen inte vakna förrän efter kl 9 (då han skulle ha varit på plats) så ringde jag å meddelade att han fick vara hemma.
Fick besök av finaste Mickis på eftermiddagen. Theos älskade gudmor å min bästa vän❤
Som vanligt hade hon köpt med sig massa gott- vattenmelon, jordgubbar, Tom & Jerry kex, blåbär, Celcius deicka & vindruvor😍 Massa mys, prat, skratt & studsmattehoppande. Som vanligt flög tiden förbi å hon skulle plötsligt åka hem (lagom till när älsklingen kom hem, precis som vanligt haha).
Hon tackade även JA till att bli Caspers gudmor också!!!! Så lycklig att våra prinsar har henne i sitt liv å att hon vill va en del av vår familj❤❤
 
torsdags jobbade älsklingen sin sista dag innan han gick på semester och Theo gick sin sista dag på dagis. Så skönt å underbart å ha alla mina killar hemma i sex hela veckor! Hoppas på en toppen sommar med fint väder🌞
Blev en promenad på 8.5km i solen innan det blev lunch ute på altanen. Crabstick sallad👍
Vi åkte å hämtade upp mamma från jobbet på eftermiddag innan vi begav oss till Järna. Älsklingen skulle nämnligen ha takslagsfest med jobbet direkt när de slutade så honom räknade jag inte med att se förrän vid midnatt eller så. 
Vi gick ner till lekparken så Theo fick leka av sig, lekte även i sandlådan hemma hos mormor å morfar, bilarna å alla sina leksaker som han hade i sitt rum (har ett eget rum hos sin mormor å morfar). Bjöds på middag å hann även träffa min mormor å morfar som även stannade kvar på middag. Åkte inte därifrån förrän närmare halv 11 tiden. Båda grabbarna somnade i bilen så de va bara å bära in dom. Pratade både med älsklingen å Jeppe i mobilen. Dom två alltså haha! Älsklingen fick skjuts hem av Jeppes tjej Evelina som hämtade dom, å va hemma runt midnatt. Vi kröp ner i soffan å myste massor. Mycket känslosamt prat om allt som hänt på sista tiden. Jag fällde t.o.m. några tårar... Blev att vi kröp ner runt halv 2 tiden, lagom till att Casper ville ha mat igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0