Sammanfattning av förra veckan del 2

lördags tog hela familjen en trip till Torekällberget. De hade nämnligen "En blick tillbaka till 1800-talet" där. Med olika teaterspel, en karusell, det första ångloket, lite handel osv. Vi mötte även Evelina å Natalie där med deras söner Milliam och Charlie, som är 1 respektive 2 mån äldre än Theo. De lekte för fullt. Tur med vädret hade vi också samt att Casper sov under hela vistelsen. Vi passade på att käka lunch på stan innan vi åkte till systemet å Ica Maxi. Väl hemma blev de att vi tog de lugnt. Älsklingen började skrapa bort den lösa färgen från framsidans altan samt tvätta av den med högtrycken. Altanen ska målas om nämnligen. Resten av kvällen blev de lugnt. Man kan nästan säga att jag "nattade" alla mina grabbar innan kl.22 då älsklingen somna i soffan redan vid 8 tiden, Casper vid 9 tiden å Theo strax innan 10 tiden. Skönt med en tidig kväll för oss alla.
 
Igår, söndag, fixade å donade vi hemma hela dagen. Theo å älsklingen målade altanen, vilket tog mycket längre tid än vi trott. Jag tvättade 3 maskiner under hela dagen, planterade mina egenodlade tageges och astrar i rabatten på baksidan (som har vaeit planterade i mjölkförpackningar), klippte gräset, ställde våra egenodlade potatisar på baksidan så de slapp stå på altanen på framsidan och hade massa fokus på Casper som inte riktigt ville sova så mycket som han brukade. Theo hoppade även en del på studsmattan. Dagen gick väldigt fort vilket va skönt😊
Älsklingen grillade ribs på kvällen och därefter blev de filmtittande. Theo somnade helt själv denna kväll. Han sa godnatt till oss å la sig i sängen tillsammans med en flaska välling. 10min senare när jag gick in för att kolla så låg han å sov så sött. Flaskan hade han t.o.m. ställt på fönsterbrädan.
Resten av familjen kröp till kojs vid 11.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0